Gå til innhold

Smarte ideer for oppbevaring av fotoutstyr?


Anbefalte innlegg

Samlingen med fotoutstyr vokser stadig og det har begynt å bli en nødvendighet å ha alt oppbevart på en trygg og ryddig måte. Det blir for mye slit å leite rundt i ulike bagger og sekker etter det en skal ha.

Er det noen som har pønsket ut/funnet en god løsning for oppbevaring? Tenker da gjerne ei kiste/kasse med skumgummi med plass til ett par kropper, endel objektiver, filtre, blitser, tilbehør...

 

Håper på gode forslag, ellers får jeg snekre sammen noe og kjøpe inn no skumgummi plater etter hvert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Skumgummi er et helvette, har prøvd og lage både drakter, lykteholdere, utstyrsholdere osv!

 

Men det er utrolig praktisk, og tar godt vare på fotoutstyret, det jeg kan anbefale deg er noen metallkasser! Slik man får kjøpt på (biltema?), disse har skillevegger, det du gjør er at du legger skumgummiet i bunn og skjærer ut slik at skilleveggene får plass!

 

Samtidig tar du skumgummi lokket, fyll opp helle og fjern den stygge plastmappa som er der, nå skal du ha en ganske bra kasse for fotoutstyr.

 

Ser du mer etter vantette løsninger kan kanskje pelicase være noe for deg, samme oppsettet bare at de leverer noen ferdige løsninger i tillegg!

 

Lykke til!

 

Kent

Lenke til kommentar

nbmofo

Skrevet i dag, 13:06

"Samlingen med fotoutstyr vokser stadig og det har begynt å bli en nødvendighet å ha alt oppbevart på en trygg og ryddig måte. Det blir for mye slit å leite rundt i ulike bagger og sekker etter det en skal ha.

Er det noen som har pønsket ut/funnet en god løsning for oppbevaring? Tenker da gjerne ei kiste/kasse med skumgummi med plass til ett par kropper, endel objektiver, filtre, blitser, tilbehør...

 

Håper på gode forslag, ellers får jeg snekre sammen noe og kjøpe inn no skumgummi plater etter hvert."

 

 

Nå bruker jeg en ledig hylle i klesskapet. Jeg har tidligere også brukt andre skap med stort hell.

Det fungerer meget godt. -Uten noen form for polstring.

-Utstyret får stå helt i ro "på en trygg og ryddig måte", helt til det plutselig får bli med ut på tur.

Lenke til kommentar

Jobbet i sin tid i Luftforsvaret som tekniker. Der fraktet vi reservedeler (elektronikk) til flyene i aluminiumskasser. Kassene ble fylt med tykke matter fra Tradex, samme type matter som sorte liggeunderlag, men mye tykkere. Mattene ble skåret ut, slik at de fikk passform av utsyret de skulle inneholde. Omtrent som i innlegget til arela, men mattene fra Tradex er vesentlig stivere, og holder bedre på formen enn skumgummmi. Sjekk at materialet som skal brukes ikke lager statisk spenning, kjedelig om embalasjen tar knekken på utstyret som skal beskyttes.

 

/Jan

Endret av jag007
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...