Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Fra Linux til Windows 7


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en liten Asus eee, som jeg har Linux på nå.

Jeg vil gjerne legge inn Windows 7 via USB.

Jeg bootet opp fra USB-en og det funka veldig greit.

Men, når jeg skal velge hvilken harddisk jeg vil installere på, så sier den at harddisken ikke kan brukes. Det står at det ikke er noen partisjoner der, og at jeg må gjøre ditt og datt i BIOS. Hvis jeg prøver å opprette en partisjon, henger programmet seg, helt til det kommer en melding "Kunne ikke opprette ny partisjon på ubrukt plass", eller noe sånt.

Hva skal jeg gjøre? :S

 

Vil gjerne ha Windows 7 så kjapt som mulig

Håper på mange gode svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skal jeg gjøre? :S

Bruke et program for å fjerne de partisjonene som allerede finnes på disken, og så installere Windows 7 på nytt.

 

Windows 7 kjenner ikke til de partisjonstypene som er vanlige å bruke i Linux, men jeg trodde at Windows-installeren i Win7 i det minste ville klare å slette de ukjente partisjonene på disken.

 

Nåvel, det finnes andre verktøy til slikt; GPartEd, f.eks., som startes opp ved å boote fra en CD eller USB-stikke. Du kan jo se på Universal USB Installer som bl.a. kan preparere en USB-stikke med GPartEd for deg. (Boot opp GPartEd, og slett de gamle partisjonene på disken. Jeg regner med at du har tatt vare på de filene du trenger.)

Lenke til kommentar

Hva skal jeg gjøre? :S

Bruke et program for å fjerne de partisjonene som allerede finnes på disken, og så installere Windows 7 på nytt.

 

Windows 7 kjenner ikke til de partisjonstypene som er vanlige å bruke i Linux, men jeg trodde at Windows-installeren i Win7 i det minste ville klare å slette de ukjente partisjonene på disken.

 

Nåvel, det finnes andre verktøy til slikt; GPartEd, f.eks., som startes opp ved å boote fra en CD eller USB-stikke. Du kan jo se på Universal USB Installer som bl.a. kan preparere en USB-stikke med GPartEd for deg. (Boot opp GPartEd, og slett de gamle partisjonene på disken. Jeg regner med at du har tatt vare på de filene du trenger.)

Hei!

Tusen takk for svar. :)

Nei, Windows klarte verken å opprette, fjerne eller skrive til partisjonene.

Men, skal prøve ut GPartEd idag :)

 

Tusen takk.

 

Problem løst

Lenke til kommentar

Hei.

Nei, jeg har 160 GB plateharddisk.

Tror det er IDE.

Men, når jeg fyrer opp Gparted og er kommet inn i grafisk modus, vises ikke harddisken min. Startes ikke/kobles harddisken (fra) når man bruker GPartEd.

Det eneste programmet finner er minnepennen som programmet ligger på.

Ikke noe mer.

Noen løsninger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...