Gå til innhold

Beste/billigste måte og oppgradere fra Vista til w7 på?


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en to år gammel dell med Windows vista. Har tenkt til å formatere, og siden jeg har hørt mye bra om Windows 7 og har over 3,4GB RAM (som vista ikke klarer å bruke), tenkte jeg å installere Windows 7. Eneste haken er at det er pokker så dyrt. Kan noen hjelpe meg med hva som er den billigste måten å oppgradere på? Trenger nok ikke Professional, og er usikker på hva de forskjellige bit versjonene har og si for mitt bruk (spill, surfing og musikkredigering). Beklager hvis dette er spurt om mange ganger, ble litt tungvindt å søke siden jeg ikke har tilgang på pc, bare iPhone.

Har sett at jeg kan kjøpe en oppgradering online på Microsoft sine sider til rundt 500+ kr, er dette min best mulighet?

Det er nødvendig at jeg ikke er avhengig av å beholde Vista på en partisjon, jeg trenger sårt en helt "ren" installasjon og formatering.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst, du kan ikke ha sett en eneste Windows 7 utgave til ca 500 kroner, ikke hos Microsoft i alle fall.

 

Den billigste oppgraderingspakken(Home Premium) koster litt over 900 kroner.

Har du sjekket i USA, så kan du glemme å kjøpe derfra, siden de har sperret alle typer norske kredittkort. (inkludert Amex etc).

 

Om du tror du kommer til å beholde samme pc og samme hardware de neste årene, kan du kjøpe en OEM lisens. Men den koster jo 900 kroner og oppover den også.

 

Faktisk så finner du oppgraderingsversjonen til under 900 kroner, men du må passe på å ikke kjøpe de helt billigste utgavene(de til ca 500-600 kr) for de er for oppgradering fra Windows 7 Starter til Home Premium. Og da må du naturligvis ha Windows 7 fra før av.

 

https://prisguiden.no/produkt/113905

 

850 kroner er billigste utgave ser det ut som. Frakt kommer jo i tillegg.

 

Du trenger ikke noe mer enn Home Premium, les mer om forskjellene her:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1165239

Endret av myhken
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...