Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Problem med electrolux stekeovn


Anbefalte innlegg

Leier en leilighet der det er en electrolux stekeovn. På høyresiden er det en knapp som jeg ikke er sikker på hva brukes til. Denne knappen er trykt inn og er ikke mulig å slå av. Det er mulig at denne knappen er for å få undervarme i ovnen. Ovnen er dermed konstant på, og vi tørr ikke la den stå på slik over natten(Ovnen er altså varm). Det elektriske anlegget er under utarbeiding, og vi har ikke tilgang til sikringene som denne komfyren står på. Huseier er bortreist for øyeblikket, noe som gjør det vanskelig å få tilgang til sikringen komfyren står på.

 

Da er spørsmålet: Kan jeg trekke ut støpselet?

 

Hvis jeg kan trekke ut støpselet uten fare for eget liv eller helse, så tenkte jeg at jeg skulle skru av dekselet der alle bryterene og knappene er koplet til, for å fikse denne knappen. Vil dette være et stort problem?

Endret av Swirfin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er snakk om en vanlig komfyr har denne sannsynligvis et normalt "komfyr-støpsel". Disse skal kunne kobles fra og til som et helt vanlig støpsel.

 

Jeg ville derimot vært litt betenkelig til å skru på selve komfyren. Siden du leier er dette utleiers eiendom og dermed hans problem å få fikset (regner med at komfyren følger leiligheten). Jeg ville ha nøyd meg med å koble ut komfyren og heller bare koble den til for matlaging. Jeg ville også har krevet fra huseier at dette fikses umiddelbart og dersom det går mer enn noen få dager ville jeg ha krevet en trygg, midlertidig løsning fram til komfyren er fikset.

Lenke til kommentar

Hvis det er snakk om en vanlig komfyr har denne sannsynligvis et normalt "komfyr-støpsel". Disse skal kunne kobles fra og til som et helt vanlig støpsel.

 

Jeg ville derimot vært litt betenkelig til å skru på selve komfyren. Siden du leier er dette utleiers eiendom og dermed hans problem å få fikset (regner med at komfyren følger leiligheten). Jeg ville ha nøyd meg med å koble ut komfyren og heller bare koble den til for matlaging. Jeg ville også har krevet fra huseier at dette fikses umiddelbart og dersom det går mer enn noen få dager ville jeg ha krevet en trygg, midlertidig løsning fram til komfyren er fikset.

 

Visste at det var en vanlig komfyrkontakt. Problemet var at jeg var usikker på om jeg bare kunne trekke den ut ettersom jeg trodde det var trefase. Det endte opp med at jeg gjorde det og det gikk knirkefritt :) Fant vel ut i ettertid at det ikke er trefase(!?). Jeg fikk ikke skrudd av frontpanelete på stekovnen ettersom det var noen beslag som var popnaglet fast som holdt hele panelet fast. Så vi ender opp med å prate med husvert om å få det fikset, men takk for svar. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...