Gå til innhold

Arkitektstudie ved NTNU


mondema

Anbefalte innlegg

Hei.

Fullførte vgs nå, og vurderer å studere arkitektur om ett år. Er veldig interessert i både tegning, fysikk og matte, og lurer på om noen har noen tilbakemeldinger på hvordan arkitektstudiet ved NTNU arter seg? Er det mye matematikk og fysikk? Jeg vil ikke kalle meg noe geni hva gjelder tegneferdigheter, men jeg liker i det minste å skissere noen streker.

 

Karaktermessig står jeg rimelig støtt, mulig jeg tar opp igjen et par 1.klasse-fag til våren 2011 om det trengs.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.webstudent.no/studier/dak/teknisk-design-dak-2d-3d

jeg ville anbefalt deg her pga ntnu er svindyrt i forhold og man lærer stort sett det samme... alt innen 3D design går på portfolio og slike ting. arbeidet du har gjort.. og ikke på hvor mange år på skolebenken eller noe slikt.

 

Derfor om du er engasjert og lettlært og slike ting så anbefaler jeg denne pga raskt gjennomføring og kommer ut med god kunnskap og man går rett i jobb etterpå..

 

det finnes også i klasseromsundevisning rundt om i landet gjennom noroff (usikker på om idefagskolen har det)

men hvis du absolutt vil gå ntnu så er det en knallgod skole og det er absolutt verdt det sånn sett

Lenke til kommentar

Kjenner noen som går på Arkitekt ved NTNU, og etter hva jeg hører har de ikke så veldig mye matematikk og fysikk der. De bruker vel en del enkel matematikk og fysikk(mekanikk) i fag som konstruksjonslære for eksempel og ellers i studiet, men ikke på veldig høyt nivå.

Ellers går det visst veldig mye i prosjekter, så du bør trives med den typen arbeid.

Lenke til kommentar

jeg ville anbefalt deg her pga ntnu er svindyrt i forhold

 

Arkitekturstudiet på NTNU er da gratis akkurat som alle andre offentlige høyere utdanningstilbud.

 

LOL tror du må ta deg en undersøkelses runde... noroff (webstudent.no) koster 50 000 i året som webstudent og 100 000 i året som klasserom.... NTNU er mye mye dyrere enn dette

 

ingen skolegang (utdanning) er gratis... ingenting i denne verden er gratis

Lenke til kommentar

ingen skolegang (utdanning) er gratis...

 

Her må jeg stille meg ganske så uenig, ettersom det i Norge er gratis grunnskole, videregående og høyere utdanning (bortsett fra en symbolsk sum da) tilbudt av det offentlige.

 

Hva arkitektstudie angår så har jeg hørt at arktitektene på NTNU ligger tettere opp mot ingeniør enn arkitekt fra andre studiesteder, men kildene mine her er høyst usikre, og er ihvertfall ikke førstehåndskilde.

Lenke til kommentar

http://www.webstuden...esign-dak-2d-3d

jeg ville anbefalt deg her pga ntnu er svindyrt i forhold og man lærer stort sett det samme... alt innen 3D design går på portfolio og slike ting. arbeidet du har gjort.. og ikke på hvor mange år på skolebenken eller noe slikt.

 

Derfor om du er engasjert og lettlært og slike ting så anbefaler jeg denne pga raskt gjennomføring og kommer ut med god kunnskap og man går rett i jobb etterpå..

 

det finnes også i klasseromsundevisning rundt om i landet gjennom noroff (usikker på om idefagskolen har det)

men hvis du absolutt vil gå ntnu så er det en knallgod skole og det er absolutt verdt det sånn sett

 

Et kurs over ett år kan ikke sammenlignes med et femårig arkitektstudie. Dette kurset berører bare en brøkdel av hva en arkitekt må kunne.

 

Teknisk design med DAK 2D/3D lærer bare studentene å bruke spesifikk programvare, og fint lite om det som faktisk skal tegnes/modelleres.

 

Jeg kan ikke tenke meg at en teknisk tegner går rett ut i jobb i dag. Tradisjonelt jobber tekniske tegnere på bestilling fra arkitekter og ingeniører. I dag tegner/modellerer arkitekter og ingenører mesteparten på egenhånd, så tekniske tegnere er en utdøende rase.

 

Lenke til kommentar

jeg ville anbefalt deg her pga ntnu er svindyrt i forhold

 

Arkitekturstudiet på NTNU er da gratis akkurat som alle andre offentlige høyere utdanningstilbud.

 

LOL tror du må ta deg en undersøkelses runde... noroff (webstudent.no) koster 50 000 i året som webstudent og 100 000 i året som klasserom.... NTNU er mye mye dyrere enn dette

 

ingen skolegang (utdanning) er gratis... ingenting i denne verden er gratis

Herregud. Du lever i din egen lille verden, gjør du ikke? NTNU koster ikke studentene mere enn semesteravgiften, som går til studentsamskipnaden, og læremidler. Resten betaler skattebetalerne.

 

Dessuten så blir det der litt som å linke til en rørleggerlinje når noen spør etter VVSingeniørstudie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...