Gå til innhold

Iverha2's treningslogg - med bilder! (oppdatert!)


Anbefalte innlegg

Takk! Har dessverre roa ned litt på vendinger, ikkje fordi eg vil, men fordi den strekker en del på lysken siden det er så eksplosivt hopp. Synes det er en øvelse absolutt alle litt viderekomne burde ha, fordi det herlige med slike øvelser (støt og for eksempel..) er at du blir vilt eksplosiv i kroppen. Basketspelera og volleyballspelera vil dra ekstra stort nytte av vendinger.

Alternativet til vendinger har blitt stangroing for min del. Ikkje like eksplosivt, men går mykje på samme muskler i overkroppen. Forhåpentligvis kan eg bytte tilbake snart :)

 

Torsdag 8. juli 2010

Fotballøkt. Følte meg fleksibel og tøyelig, takke vere dei dynamiske øvelsane eg gjorde som oppvarming. Grei økt med kamerater.

 

 

Fredag 9. juli 2010

 

Styrke

Knebøy 5x5 47,5kg

Militærpress 5x5 27,5kg

Markløft 1x5 80kg

+3x12 dragon flags

 

Herlig teknikk i knebøy! Mykje bedre haldning i ryggen enn eg hadde før, etter eg har begynt med skikkelige tøyninger. Militærpress lett, prøvde thumbless grip, altså grep der tommelen er på samme side som dei andre fingrane. Det funka fett virka det som.

Markløft var lett, men sleit med grepet på arbeidssettet, så alternerte grepet. Magetrening var et helvete!

 

Etterpå blir det sikkert jogg eller sykkel, kan oppdatere..

Endret av iverha2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lyskestrekk er vel en strekk under baksidelår, hvis jeg er korrekt så har jeg faktisk opplved det. Var på gymmen, så skulle jeg løpe sprint og ble helt gåen i det ennå låret. Satt meg ned litt og reiste meg opp og plutselig kjente jeg den skarpe smerten. Måtte holde meg borte fra alt som het markløft og knebøy i 1 uke..

Lenke til kommentar

Lyskestrekk er vel en strekk under baksidelår, hvis jeg er korrekt så har jeg faktisk opplved det. Var på gymmen, så skulle jeg løpe sprint og ble helt gåen i det ennå låret. Satt meg ned litt og reiste meg opp og plutselig kjente jeg den skarpe smerten. Måtte holde meg borte fra alt som het markløft og knebøy i 1 uke..

 

UNDER baksidelår? :p

Trur nok du tar feil. Lysken sitter nesten inne ved skrittet framme i låret.

Bak på låret heitter muskelen hamstring, det òg er en typisk muskel å ryke på sprint.

Lenke til kommentar

Fredag 9. juli 2010

Kondisjon

I tillegg til styrketreninga, så køyrte eg en knallhard 4x4 intervall på kvelden. Beste kondisjonsøkt på lenge.

 

 

Lørdag 10. juli 2010

Blei berre litt fotball, som var sånn halvvegs slapt.

 

 

Søndag 11. juli 2010

 

Kondisjon

Sprang løype 2 på 35 minutt og 40 sekund, ny pers med over to minutt! Tok meg veldig ut, og var fryktelig tom i beina på slutten.

 

 

Mandag 12. juli 2010

 

Styrke

Knebøy 5x5 50kg

Benkpress 5x5 50kg

+roing og vending på slutten

 

Kondisjon

Fotballøkt med eldre folk, slitsomt og litt tung i beina etter knebøy og rømmegraut :p

Lenke til kommentar

Lyskestrekk er vel en strekk under baksidelår, hvis jeg er korrekt så har jeg faktisk opplved det. Var på gymmen, så skulle jeg løpe sprint og ble helt gåen i det ennå låret. Satt meg ned litt og reiste meg opp og plutselig kjente jeg den skarpe smerten. Måtte holde meg borte fra alt som het markløft og knebøy i 1 uke..

 

UNDER baksidelår? :p

Trur nok du tar feil. Lysken sitter nesten inne ved skrittet framme i låret.

Bak på låret heitter muskelen hamstring, det òg er en typisk muskel å ryke på sprint.

 

Åja.. Da tok jeg vist feil :p

Lenke til kommentar

Tirsdag 13. juli 2010

Restitusjonsdag :)

 

 

Onsdag 14. juli 2010

 

Kondisjon

Fjelltur på ca 2 t

 

Styrke

Knebøy 5x5 52,5kg

Militærpress 5x5 30kg

Markløft 1x5 80kg

 

Herlig knebøyteknikk! Tøya ut veldig mykje dynamisk, det hjelper fryktelig på. Militærpress var overraskande nok ganske tung, sjølv om eg er på deload der. Markløft var lett, jobba meg opp til arbeidssettet der eg måtte køyre mixed grep.

 

Lærte mamma å ta knebøy, militær og mark i dag :p

Lenke til kommentar

Lørdag 17. juli 2010

Prøvde å finne ut av treningssenteret, men det var ubemanna og enn trengte kort for å komme inn. Køyrte 4x4 intervall istedet.

Merka det litt i lysken, dessverre, sjølv om eg hadde gjort mykje dynamisk før eg begynte. Gjekk heldigvis over etter kvert som eg blei varmare.

 

 

Søndag 18. juli 2010

Ingen trening, tenkte eg kunne ta en restitusjonstur, men men.

 

 

Mandag 19. juli 2010

Har hatt ei økt med fokus på hurtighet. Spurt på 60-100 meters distanser på forskjellige intensitetsnivå. Lange pauser imellom med litt dynamisk tøying.

Blir kanskje restitusjonsjogg, eller noken bakkespurter i kveld. Blir nok ingen styrketrening her nede, men det får heller vente litt :)

Endret av iverha2
Lenke til kommentar

Onsdag 21. juli 2010

 

Styrke

Dynamisk oppvarming

Knebøy 5x5 65kg

Benkpress 45kg 5x5

+vendinger med 25kg

 

Var veldig keen på å trene i dag etter en lang biltur heim. Masse energi på treninga!

Knebøy føltes dritlett. Benkpress prøvde eg meg på 57kg først, men kjenner det er litt for tungt. Maksen er vel 65kg 5x5, men det var når eg brukte kreatin og vegde 5 kg meir, og etter to-tre måneder med slakk så aksepterer eg å gå ned litt. Men snart opp igjen!! ;)

Blei mykje vendinger på slutten, teknikktrening med 25kg. Tenker å begynne med den øvelsen no istedefor roing, litt morsommare øvelse.

 

 

Onsdag 22. juli 2010

 

Kondisjon

Restitusjonsjogg + egenmassasje.

 

Fotballtrening seinare, gleder meg!

 

 

Lyskeoppdatering: Føltes utrulig bra når eg kom heim i går, men kjenner den er småvond i dag etter knebøyen. Dynamisk oppvarming har hjelpt utrulig mykje (nok en gang takk til Pijus for den), i tillegg trur eg at restitusjonstrening og massasje vil hjelpe.

 

Film av teknikk i styrketreninga kjem etter neste økt!

Endret av iverha2
Lenke til kommentar

Fredag 23. juli 2010

 

Kondisjon

Lett jogg i en halvtimes tid, restitusjonsøkt.

 

Styrke

Knebøy 5x5 65kg

Militærpress 3x5 32kg

Markløft 1x5 85kg

 

Deilig økt, men tung knebøy faktisk. Hadde dårlig tid, så blei korte pauser mellom setta, og kun 3x5 i militærpress. Markløft var skikkelig digg! Merka eg har blitt utrulig mykje meir fleksibel, og kjente det var en deilig følelse i ryggen når eg løfta. Føltes lett med 85kg, og grepsstyrken virka til å vere bedre.

 

 

Kommentarer på økter og/eller bilder? :)

Lenke til kommentar

Jeg ser av bildene at du er nødt til å fokusere på trening av øvre del av ryggen. Dersom du ikke gjør dette vil du få skader og dårlig holdning.

 

Er ikkje sikker på om du troller no eller ikkje..?

Men uansett trener eg nok rygg, så den blir nok bra etter kvert :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har blitt en del trening på meg i det siste, men begynt å spele meir fotball igjen for å få touchet tilbake, så har ikkje oppdatert her. Har ikkje løfta noke knebøy pga lyskesmerter, men blitt litt benk, markløft, militærpress og vendinger. Forøvrig et toppsett i markløft med 95kg her om dagen som var bra tungt.

 

Under fotballsesongen no, så tenkte eg å kombinere fotballen med styrke og litt kondisjon. Men det blir en annleis styrketrening framover. Tenkte å variere mellom statisk styrketrening, og prøve å bli bedre i kroppsøvelser. På den måten bevarer eg styrken, men forhåpentligvis unngår eg den samme utmattelsen i kroppen som vekttreninga gjer. Men blir sjølvsagt vekttrening framover og.

 

Noken tips på øvelser, programmer som har med kroppsøvelser å gjer?

 

Har forresten fått tak i pdf-versjonen av "building the gymnastic body", har lest litt i den. Tenkte å prøve meg på dei enklaste versjonane av L-sit og Straddle-L.

 

Ellers så tenker eg no å bruke en to-tre dager i veka på kroppsøvelser, med variasjon med vekter innimellom. Blir en del chins, push-ups, og forskjellige turnøvelser. Lurer på korleis overføringa blir til vekttrening, og omvendt :)

Endret av iverha2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...