Gå til innhold

180.no - lureri / pass opp.


myhken

Anbefalte innlegg

Fant ikke noe annet forum, så poster min "frustrasjon" her...

 

For et par måneder siden opprettet jeg et enkeltmannsforetak, og etter det har jeg fått henvendelser på telefon, på epost og på telefonen i fleng.

 

I dag ringte noen fra 180.no, jeg sa med en gang at jeg ikke var interessert i noe, og selgeren spurte da om jeg hadde blitt lurt før etc, og at jeg måtte passe på at de som ringe var med i ett eller annet forbund eller noe slikt.

 

Jaja, så var de det. Han spør så om opplysningene han har stemmer...jeg spør da om "hva er catchen"... nei nei, ingen catch her får jeg beskjed om.

Han fortsetter med å lese opp opplysningene, jeg sier at epost adressen og telefon nummeret han sitter på har blitt endret.

 

Han spør så om ulike søkeuttrykk, og jeg spør igjen om hva er "catchen". Fortsatt ingen catch, kun en "hyggelig" samtale for å sikre at oppføringen er riktig på 180.no

 

Så begynner han å fortelle hvor mange som søker på de ulike utrykkene + området jeg bor i. Og hvor mange som vil finne min side da.

 

Jeg spør nok en gang, hva er "catchen". Nei nei, ingen catch.

 

Så fullfører han opplysningene, sier at "ja nå ligger du inne, og du havner på side 17 på vår tjeneste".

MEN, jeg skal gjøre slik at du kommer på side 1 de neste 8 månedene. Etter det får du et brev der det står hvor mange søk som er gjort, og hvor mange som har gått inn på din side fra vår side.

Etter 9 måneder, kan du velge å betale for denne tjenesten, ut i fra statistikken vi sender etter 8 måneder.

 

"hmmm, høres jo greit ut" Har jo nå fått høre minst 5 ganger at det garantert ikke er noe catch med dette her.

MEN, så kommer det jeg har spurt om minst 5 ganger, altså "catchen": For å legge deg på side 1 og for å få dette brevet etter 8 måneder, så må jeg betale en "liten" sum på 1.000 kroner.

 

Men for pokker sier jeg, har jo spurt deg under hele forbanna samtalen om det er noen bakdeler med dette her, og nå skal du ha 1.000 kroner? Er ikke det en "bakdel"?

Jeg er ikke interessert sier jeg bare, og så fort har en selger aldri lagt på. Rakk ikke å bevege fingeren mot "legg på" knappen selv før han la på.

 

Så 180.no virker til å være useriøse når det kommer til å selge sine egne tjenester. Trolig benytter de seg av firmaer som er spesialisert på telefon salg for når jeg sjekker tlf de ringte fra så får jeg opp: (21044599) Nummer brukt i Forbindelse med Markedsundersøkelser/telefonsalg

 

Da er frustrasjonen ute, bortkastede 10 minutter av min tid :thumbdown: , og en "sur" selger :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...