Gå til innhold

PC til 10000,- men hvilken?


Anbefalte innlegg

Hei og hå.

Ja, nå er sommeren her og med det hører jobb til. Nå har det seg slik at jeg har fått øynene opp for en ny og kraftig stasjonær PC, spill hovedsaklig spilling og kanskje litt 3D. Men så er spørsmålet, hvilken PC skal jeg gå for? Nå er det slik at jeg har tjent nok (synes jeg) til og kjøpe meg PC. Disse pengene er da selvfølgelig tjent opp av meg selv (blodslit :)) så jeg vil ikke kjøpe noe dårlig, hvis jeg kan få noe bedre til samme pris. Derfor spør jeg dere kloke og flinke folk som finnes her :)

 

Valget nå for øyeblikket er to PC'er fra komplett.no, begge koster 9995,- og er "bygge-selv" pakker der hvor de sender delene til maskinene slik at du selv skal montere. Men hvilken av disse to bør jeg velge? Hvilken er bedre enn den andre, og hvorfor? Er foresten VELDIG åpen for at dere selv kommer med ideer og egne oppsett som er bedre enn de jeg linker til :)

 

PC 1: Komplett.no PC (Intel Core i7, XFX 5850...)

 

PC 2: Komplett.no PC (AMD Phenom II X6, XFX 5850)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I see, følger med Aleins vs Predators på Intel maskinen også. Følger vist med skjermkortet. Men er det muligheter for at jeg kan få en bedre maskin til ca samme pris dersom jeg setter sammen delene til den selv? Er det noe som er mindre viktig enn andre ting så sparer jeg litt der foreksempel, slik at jeg kanskje kan få et bedre skjermkort (5870) ? :)

Lenke til kommentar

Vel. på feks Intel maskina går det mye på CPU og HK, og litt ekstra på RAM.

 

PÅ AMD går det penger til SSD..

 

Du kan nok spare lit ved å kjøpe delene løst, og kanskje kjøpe fra andre nettbutikker også.

 

Du må først finne alle dine behov. Skal du ikke kjøre flere skjermkort, så får du bra HK til 900-1000kr, og vips så har du spart 500kr på feks AMD oppsettet.

Lenke til kommentar

Har sett på en del andre oppsett her på forumet, og ser stadig flere som velger AMD Phenom II X6 og XFX Radeon 5870. Er dette bedre enn å gå for i7 930 og XFX Radeon 5850? Vil jeg få bedre ytelse i spill som Crysis, Battlefield Bad Company 2 osv dersom jeg går for en AMD prosessor med 5870?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...