Gå til innhold

FEZ Domino & Mini - Arduino kompatibel kretskort kjører c# kode


Anbefalte innlegg

Jeg er veldig begeistret over ett nytt arduino shield kompatiblet kort som heter FEZ (Freakin' Easy!).

 

Har kjøpt og testet ett FEZ Domino brett og FEZ Mini Robot Kit pluss og er meget fornøyd, derfor vil jeg dele med dere...

 

Jeg har fått til styring av 16 servo motorer, temperatur måler, 2x16 LCD skjerm, En ferdig robot kit :), lest filer fra SD kort, spilt en sang på en høyttaler, reflektor sensor...

 

Vet at dette ikke er rakketforsker ting, men stort for meg...

 

Jeg tror ikke dette er en erstattning for arduinoen, men de kan være gode sammen...

 

Planlegger en hexapod for tiden, jeg kommer til å bruke en arduino og en FEZ Domino i denne (sammen), så kan jeg lærer og ta de beste fra begge :)

 

Her er lenke: http://www.tinyclr.com/hardware/

 

Her er om brettene:

FEZ Domino

FEZ (Freakin' Easy!) is a tiny board running Microsoft .NET Micro Framework. This means, you can write code with much more efficiency using C# programming language under free Microsoft Visual C# express.

Build your next projects in minutes by connecting FEZ Domino to one of the shields or the many available components. Includes USB cable.

 

Many libraries are already included like FAT file system, threading, UART, SPI, I2C, GPIO, PWM, ADC, DAC and many more.

 

FEZ Mini

FEZ Mini is a tiny board running Microsoft .NET Micro Framework. This means, you can write code with much more efficiency using C# programming language under free Microsoft Visual C# express. The pinout is BasicStamp2 compatible. Includes USB cable.

Many libraries are already included like FAT file system on SD cards, threading, UART, SPI, I2C, GPIO, PWM, ADC, DAC and many more.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...