Gå til innhold

Word 2003 - bakgrunnsmusikk på Web-side


Anbefalte innlegg

Forsøker å lage en webside ved hjelp av Microsoft Word 2003. Virker greit, men når jeg skal forsøke å legge inn bakgrunnsmusikk fra MIDI-fil får jeg følgende feilmelding: "Denne komponenten kan ikke settes inn på denne plasseringen i dokumentet". Noen som har noen formening om hva årsaken til dette kan være ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke svare på det du spør om, men det beste rådet er å bruke annen programvare og å glemme musikken. Word lager forferdelig kode og egner seg egentlig ikke til å lage nettsider med. Bakgrunnsmusikk på nettsider er gammeldags og ifølge de fleste en irriterende uting.

Lenke til kommentar

Word 2003 benyttes som en WYSIWYG-editor. Kodingen overlates til Word.. :-)

 

Siden er en minneside for min svigermor som døde av lungekreft for tre uker siden.

I den forbindelse synes vi det var greit å ta med litt sober bakgrunnsmusikk.

 

Selv slår jeg som regel av lyden når jeg surfer. Den er som regel kun til irritasjon uansett...

Endret av toyman61
Lenke til kommentar

Hm, da lærte jeg noe nytt i dag også. Var ikke klar over at Word hadde denne muligheten :)

 

Uansett så ville jeg heller satset på å legge inn Wordpress på 1-2-3 istedet for å rote med Word. Og når det gjelder lyd så ville jeg sterkt anbefale å la den være enkel å slå av, helst som standard. Her har du vel det meste du trenger for å legge til midi på siden din, men du må nok ta en kikk på koden.

 

Antar det er snakk om en veldig enkel side som du ikke har tenkt til å legge flerfoldige timer i så jeg skal spare meg preken om hvor dårlig jeg antar Word er på kode og at du heller burde lære alt fra bunnen av, men tipset mitt om Wordpress står fortsatt. Veldig enkelt å sette opp og bruke i tillegg til at du har ganske avanserte muligheter hvis du ønsker det :)

Lenke til kommentar

Har kodet hjemmesider direkte i HTML tidligere, så problemet ligger ikke der. XML er ikke akkurat mitt morsmål, men det går det også. Word 2003 har vist seg å være litt "kranglete" når det gjelder å legge inn bakgrunnsmusikk, og det er vårt problem akkurat nå.

 

Selvsagt kan vi legge inn alskens alternative verktøy for web-utvikling, men det er ikke aktuelt i dette tilfellet. Ønsker ikke å bruke mer tid enn nødvendig på å lage denne siden.

 

Lurte bare i all ydmykhet på om det var noen "der ute" som muligens hadde noe erfaring med eller kunnskap om hva denne feilmeldingen skyldes og/eller visste noe om hvordan man kunne komme rundt den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...