Gå til innhold

Ubuntu på minnepinne.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hvis jeg velger å innstalere ubuntu på minnepinne, kan jeg da bruke det som et mobil operativsystem som jeg kan ta med meg overalt? Vil det være raskere å ha det på hardisken?

Hvor stor trenger minnepinnen å være? har en sandisk cruzer på 4 GB.

Pcen er forøvrig en hp compaq 6715b, vet ikke om den støtter USB booting.

Endret av morgan_kane
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+45613274
Skrevet

det vil uansett ikke være raskere enn å ha det på harddisken...

minnepennen på 4 GB vil funke helt greit... har sett at det minste annbefalte er 2 GB ;)

om du lurer på om den støtter USB booting kan du gå i BIOS. Der står det under booting options eller noe lignende

Skrevet (endret)

Jeg vet at 6715b er brukt av et par videregående skoler. (ialleall i Oppland) Dersom det er en av disse du har, så er antagelig usb-booting deaktivert i BIOS, og BIOSen passordbeskyttet.

Endret av Kagee
Skrevet (endret)

Okei, ser ut som om eg har fått det på minnepinna min no, men trend blocka en autorun fil på /f som er minnepennen min, har det noe å si for selve innstalasjonen? Fikk en dialogboks fra pendrive linux at autorun fila ikke kunne åpnes, men det sto likevell at innstalasjonen var komplett.

EDIT> boota mye raskere fra minnepinne enn win vista fra harddisk. Ser ut som ting g[r relativt kjapt her s[ skal teste det ut mer.

Noen som vet hvordan man far fikset tastaturet til [ bli likt norske, har problemer med tegn og diverse.

Endret av morgan_kane

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...