Gå til innhold

Band trenger sangforslag

NoNamesLeft

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei! :D

Jeg og mitt nyoppstartede band har nå øvd in 2 låter, og vi sliter egentlig veldig med å finne sanger vi kan spille.

Vist noen har noen gode forslag (Helst 70/80-talls metall/rock) så hade det vært kjempegreier! :D

NB: Er ikke sikker om dette er rett sted :blush:

Endret av NoNamesLeft
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere burde prøve å lage noen sanger selv, det kan ta lang tid, men det er utrolig morsomt og lærerikt. Det blir kanskje ikke like bra resultat som de store stjernene. Utrolig nok, men dere kan si at dere har laget sangen selv.

Jeg spilte selv i band, og da spilte vi ACDC - Back in Black, Black sabbath - Iron man og diverse hardrock sanger. men vi begynte fort å lage egne sanger - mye morsommere. Vi spilte cover-låter for å få til samspill i starten.

Kan foreslå å ta en tur på f.eks spotify, og søke etter year:ÅR , eller genre:rock

Skrevet

Jeg spilte selv i band, og da spilte vi ACDC - Back in Black, Black sabbath - Iron man og diverse hardrock sanger. men vi begynte fort å lage egne sanger - mye morsommere. Vi spilte cover-låter for å få til samspill i starten.

Det er det med samspill vi prøver å få til nå.

Har øvt inn en AC/DC sang, men vokalisten liker ikke å synge AC/DC...

Noen andre sangforslag? :D

Skrevet

Run to the hills er en god start. Morsom sang! :new_woot:

Ellers er det mulig å anbefale Hurricane av Scorpion(s). Dette er en litt mer komplisert sang, men også morsom.

Skrevet (endret)

Helst ikke alt for metall... :p

Kresen ja! xD

Sjekk ut Danko Jones. Relativt nytt band (altså ikke 70/80) som har mange rett på sak rockesanger.

Skal deffinitivt sjekkest ut! :D

Endret av NoNamesLeft
Skrevet

Infinite Dreams av Iron Maiden såklart! Finnes ikke en låt med bedre oppbygning.

Kiss har mange fete låter.

Run to the hills er en god start. Morsom sang! :new_woot:

Ellers er det mulig å anbefale Hurricane av Scorpion(s). Dette er en litt mer komplisert sang, men også morsom.

Den er da ikke komplisert :p enkle power chords jo. Soloen er det eneste som kan være knotete.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...