Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows 7 henger i et kjør, problemet kom helt plutselig


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Hatt windows 7 på maskina siden rc utgaven.

Kjører Windows 7 pro, 64bit (MSDN utgaven)..

 

Igår når jeg skulle slå på maskina, så stoppa den i loadinga til windows, dette var ihvertfall før skjermkort driver ble lastet inn, for vifta gikk på fullt og skjermen var svart.

 

Trykka reset, fikk spørsmål om jeg ville kjøre vanlig oppstart, eller prøve reperasjons verktøyene.. jeg valgte vanlig, men alikevel bootet den til menyen mer verktøy.

Der valgte jeg bare restart, og da kom jeg inn smile.gif

 

Etter et par timer så hang plutselig winamp seg helt, og maskina slutta å reagere.. ikke noe som funka..

Måtte pent restarte den igjen.

Etter dette var den stabil, frem til jeg skulle slå den av.. da hang den seg på "logger av".

 

I dag har jeg fremdeles ikke kommet inn i windows uten at den henger seg.. først henger den lenge ved "Velkommen", før det blir svart i noen min, også kommer skrivebordet.. etter kort tid så henger den seg helt..

Hadde også problemer under boot, kom ikke inn i windows, den restartet bare selv.. og ikke kom jeg inn i reperasjons menyen.

 

Tenkte det kunne være noe ram problemer, for jeg har bare noen billige brikker fra ebay (2x 2gb pc6400), og jeg har hatt problemer med ustabilitet før.. Men etter at jeg bytta slots på dem så har det funket frem til nå.

Så jeg kjørte memtest 86+ versjon 4.00.. denne stod på mens jeg var borte.. nesten 5 timer, uten å finne noe feil.

 

 

Hva kan dette komme av? har ikke installert noe nytt, som jeg kan huske, heller ikke koblet til noe nytt..

Kjører forressten 2x 250GB IDE disker i raid, via sata adapter, men ikke opplevd problemer med disse før.

Endret av J@9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå kjørt tilbakestilling til et tidligere punkt.. som var 2-3 dager siden, kjørte også en oppstarts fiks i samme slengen..

 

Etter dette så brukte maskina fremdeles like lang tid ved innlogging, men den har merkelig nok ikke hengt seg helt enda.

 

Har også fått lagd en backup av alt på C disken, om jeg skulle være så uheldig å trenge en re-install..

Men er heller ikke så lenge siden sist jeg gjorde det.. den gangen var pga en driver som ble oppdatert som igjen lagde noe krøll med begge on-board nettverskortene, så disse ikke funket.

Lenke til kommentar

Det har jeg ikke gjort, har faktisk helt glemt den kommandoen! hehe..

Maskina begynte å henge seg igjen, så har nå demontert den litt.. byttet PSU (var litt lei av at vifta bråka en del til tider) og dvd-brenner (brenner'n skulle jeg bytta for lenge sia, men ikke fått rota meg til det før nå, den gamle var IDE, men fikk en s-ata brenner av en kamerat).

 

Og nå skal jeg blåse reint kabinettet :) Hvis den fremdeles er like ille da, så får jeg prøve chkdsk og se om det hjelper.

 

Visst ikke så er vel siste utvei re-install.. virker jo som om den er stabil når jeg kjører noe fra cd, så kan jo virke som om det er noe med diskene.

Lenke til kommentar

Hei.

Se om det er en ny oppdatering til Bios på Hovedkortet, jeg hadde samme problemet som deg

Det viste seg at det var en oppdatering til Windows 7 som ikke hovedkortet tålte. Etter at jeg oppdaterte Bios er alt i orden. dette er nå ca 3 uker siden..... :thumbup:

 

Det har jeg ikke gjort, har faktisk helt glemt den kommandoen! hehe..

Maskina begynte å henge seg igjen, så har nå demontert den litt.. byttet PSU (var litt lei av at vifta bråka en del til tider) og dvd-brenner (brenner'n skulle jeg bytta for lenge sia, men ikke fått rota meg til det før nå, den gamle var IDE, men fikk en s-ata brenner av en kamerat).

 

Og nå skal jeg blåse reint kabinettet :) Hvis den fremdeles er like ille da, så får jeg prøve chkdsk og se om det hjelper.

 

Visst ikke så er vel siste utvei re-install.. virker jo som om den er stabil når jeg kjører noe fra cd, så kan jo virke som om det er noe med diskene.

Lenke til kommentar

Etter bytte av PSU, og rengjøring av kabinett + hovdkort og alt anna, så boota den normalt, og ser ut til å ha blitt litt mer normalt i oppstarten + innlogging :)

 

Har faktisk ikke hengt seg etter at dette ble gjort :)

 

Ang bios update, så tror jeg ikke det finnes noe, da jeg har et eldre kort, og dette ble oppdatert før jeg satte det inn ;)

(fikk det av en kamerat som jobba på dynga, noe han fikk inn som lå i eske, med ubrutt forsegling rundt kortet).

Dette var vel 1-2 år gammelt når jeg fikk det, og har hatt det rundt 1 år eller litt mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...