Gå til innhold

Overklokking MSI afterburner


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kan veldig lite om data så det er sagt.

Hvordan vet jeg hvor mye jeg kan stille opp de diverse instillingene i MSI afterburner.

Har et Geforce n250gts skjermkort (twin frozr).

 

Eneste jeg tørr og justere på er Fan speed.

Men hva med core clock, shader clock og memory clock.

Hvor mye høyere kan jeg stille de opp ?

Takker for svar på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er forsatt ingen fasit i kor langt noke kan clockest.

Eneste du kan prøve er å sette opp en og en ting sakte men sikkert og teste for artifacts, (bildefeil) dette ser du godt, så når det oppstår vet du kva eg snakker om. kjør 3dmark eller liknande får å stressteste kortet for artifacts, fint å se kva tempen kommer opp i også 80+ mener eg er høyt, men mangen som ikkje bryr eg om det heller..

Lenke til kommentar

Hmm, når du merker att du får artifacts eller systemet blir ustabilt setter du ned litt, kan vere greit å sette ned litt ekstra så vist du spiller tunge spill som gir en god del varme eller noke så får du ikkje en system freez.

 

Occt kan også benyttest til testing av gpu. dette er eit prog som utvikler utrulig masse varme i forhold til når en spiller. så dette proget skal finne det aller fleste feil når du overclocker gpu :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Dette er ikke noe fasit men du kan teste 820/2000/1320, men om clocken er stabil hos deg vites ikke før du har kjørt en runde med furmark 1.7. Jeg har 2 XFX GTS 250 kort i sli, men bruker ikke referanse kjølern som kommer med. Disse er byttet ut med Scythe Musashi. Men Twin frozr skal være ganske så gode kjølere det og. Vis kortet ditt møter veggen på 820/2000/1320 så still ned til 810/1950/1290. Kan du stille på core voltage???

Endret av Trixz
Lenke til kommentar

...

kjør 3dmark eller liknande får å stressteste kortet for artifacts, fint å se kva tempen kommer opp i også 80+ mener eg er høyt, men mangen som ikkje bryr eg om det heller..

Alt er relativt, mitt GTX260 idler på 71c og er ca. 85c under load! Stock kjøling og stock hastighet

Lenke til kommentar

Nvidia kort er sykt varme, men de ganke kortene tålte jo også 120C* på core, men veit ikkje korleis dette er idag.

 

Men en ting er sikkert, stock kjølingen er alltid for svak.. har kun eigd eit kort uten å skiftet kjøler og det er 285gtx men det er såpass fucket at eg ikkje overclocker det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Alt er relativt, mitt GTX260 idler på 71c og er ca. 85c under load! Stock kjøling og stock hastighet

Mitt GTX465 Idler på 50 grader. Peaker på 77. Dette er med stock kjøleren.

Til trådstarter. MSI Kombustor, tar artifacts med en gang. iallefall gjorde det, det hos meg i går/natt.

Endret av mariusox2
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Alt er relativt, mitt GTX260 idler på 71c og er ca. 85c under load! Stock kjøling og stock hastighet

Mitt GTX465 Idler på 50 grader. Peaker på 77. Dette er med stock kjøleren.

Til trådstarter. MSI Kombustor, tar artifacts med en gang. iallefall gjorde det, det hos meg i går/natt.

 

Minn 5870 idler på 40 grader, og rundt 60 ved load. Stock kjøling fra saphire ^^.

 

Husk også teste ytelsen når du har overclocket. det hender også at ytelsen går ned når du klokker mye opp.

Endret av MadRos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...