Gå til innhold

Erfaringer med ulike VPS'er


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Sitter pr. dags dato med en VPS hos Webuset som jeg til tider opplever som veldig treg. I tillegg er jeg misfornøyd med at jeg ikke har valget om Debian som OS - kun Ubuntu eller CentOS som jeg aldri føler meg komfortabel med. Har sett litt på servetheworld sitt VPS-tilbud og de tilbyr jo i hvertfall Debian. Er det noen som har erfaringer med disse? Oppetid, hastighet osv.? Jeg har også sett litt på utenlandske tilbydere, men her er jeg litt usikker på pålitelighet og hastighet (selvom de fleste jeg har vært innom har grei respons og hastighet på sine egne nettsider i alle fall.). Hvilke utenlandske er verdt en ekstra titt, og hvilke bør man styre unna?

 

--daffy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kan prøve spørre de på livechat om de kan sette opp en med debian for deg, brukte wiredtree vps tidligere hvor de gjorde endel tilpassninger for meg uten problem.

 

om du ikke har sett på wht(webhostingtalk) som er største bransjeforumet så er det bra sted kikke på Vps hosting delen, her legger hosts selv ut alle kampanjene sine.

ligger ofte tilbud/kampanjer der ikke reklamert for andre steder også hvor de gjerne har x antall pakker igjen som de vil ha ut raskt.

 

de med sticky er de som har vært i bransjen en stund og er kjent for kvalitet.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg bruker FutureHosting.com som tilbyr servere mange steder, bl.a i England. Og jeg er veldig fornøyd med deres løsning. Har brukt dem i flere år nå, og velger du en "managed" pakke så får du utrolig bra support, døgnet rundt.

 

De har et kjempe tilbud nå....les mer her.... og er absolutt verdt å se på.

De er utrolig proffe, har gode priser, utrolig god hardware, gode linjer, veldig god opptid etc.

 

Og jeg har prøvd mange webtilbydere i mine år på nett, men FutureHosting er noe av det beste jeg har vært borte i.

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Det så ut som et ganske bra tilbud ja!

 

Nå har dog situasjonen for min del endret seg litt da min arbeidsgiver har gitt meg tillatelse til å sette opp en server i racket der, noe som passer bra siden vi nettopp har fått innstallert fiber her :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bra du fikk en løsning, men vil bare skyte inn en post likevel. Jeg brukte Slicehost før, men nå har jeg byttet til en leverandør i Romania: http://intovps.com/ . Har ikke hatt problemer hittil (4-5 måneder), og prisene er mildt sagt imponerende lave. De kjører OpenVZ. Som oftest er det folk i live chatten på forsiden, og på IRC (se community-siden), og alle mine support tickets (2 stk tror jeg) har blitt besvart innen 10 minutter. Jeg var selv litt skeptisk før jeg bestilte, men har ikke angret et sekund. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg bruker FutureHosting.com som tilbyr servere mange steder, bl.a i England. Og jeg er veldig fornøyd med deres løsning. Har brukt dem i flere år nå, og velger du en "managed" pakke så får du utrolig bra support, døgnet rundt.

 

De har et kjempe tilbud nå....les mer her.... og er absolutt verdt å se på.

De er utrolig proffe, har gode priser, utrolig god hardware, gode linjer, veldig god opptid etc.

 

Og jeg har prøvd mange webtilbydere i mine år på nett, men FutureHosting er noe av det beste jeg har vært borte i.

 

Ser ikkje heilt det kjempetilbudet eg.

Feks: Titanium 750GB 1024MB 50GB 2 IPS Equal Share $89.95/mo. Ka er billikt med det ?

Beste managed vps'en di hadde.

Eg har vps hos http://servetheworld.net/vps, der eg har VPS3: 200GB hdd, 2GB ram, 1500GB transfer +++ te 399 i mnd.

Mye billigere. Pluss det står i norge. Så du får bedre ping og bedre hastighet.

Lenke til kommentar

Ser ikkje heilt det kjempetilbudet eg.

Feks: Titanium 750GB 1024MB 50GB 2 IPS Equal Share $89.95/mo. Ka er billikt med det ?

Beste managed vps'en di hadde.

Eg har vps hos http://servetheworld.net/vps, der eg har VPS3: 200GB hdd, 2GB ram, 1500GB transfer +++ te 399 i mnd.

Mye billigere. Pluss det står i norge. Så du får bedre ping og bedre hastighet.

 

Nå var jo det den vanlige prisen da, ser du på tilbudsprisen så er den $53.97/mnd, altså ca 351 kroner.

Greit du får større HDD plass, men nå vet jeg ikke hvor god hardware servetheworld.net har, men FutureHosting har noe av det beste som finnes.

Supporten er helt overlegen, det er ikke noe dårlig support utenfor "kontor" tid og man får rask support, midt på dagen, som sent på kvelden, og både i helger og helligdager.

 

Om man har sider som krever rask ping tid, så er det best å ha dem i Norge ja. Men linjene til England er ikke så trege.

Lenke til kommentar

Når man er oppi de prisene kan man like greit bare leie en dedikert server hos hetzner.de (49 euro - VAT = 41,17 euro som blir til 329NOK med dagens kurs)

http://www.hetzner.de/en/hosting/produkte_rootserver/eq4/

 

Krever dog at du er nokså oppegående på drift av server selv da, og Linux.

Jeg har NULL peil på linux, har over 7 millioner treff på sidene mine hvert år, mail tjenester både for meg og for flere firmaer.

Når noe ikke funker, kontakter jeg support på mail, og feilen er fikset i løpet av kort tid.

 

De lager alle mulige scripts og tilpasninger jeg ønsker meg, de tar backup hver 6 time etc.

De installerer programvare etc.

 

Hver uke går en teknikker gjennom serveren min, sjekker den for sikkerhetshull, oppdaterer den med de nyeste oppdateringene, sjekker for "snusk" som trojanere etc. Og gir meg en rapport.

 

Jeg har full tilgang til serveren (root). Og jeg betaler 350 kroner per måned.

Mener at det er en nokså god pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...