Gå til innhold

Fiske i brakkelv (Halden)


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ganske nybegynner når det gjelder fiske, så jeg trenger noen råd for hvordan jeg skal få fisk i brakkvann.. Har en vanlig teleskopstang og har nettopp kjøpt nytt snøre pluss et lite skrin med forskjellige ting man har i enden av tråden... :blush:

 

Fikk en ganske stor abbor når jeg dro spinneren langs overflaten mens jeg gikk.. Jeg fisker fra brygge og om natten, pga jobb.

 

Hva slags agn anbefaler dere for å få større fisker som kan spises? F. eks laks?

 

Hva slags kniv bør jeg bruke for å sløye og filetere?

 

Hva er den beste måten å avlive fisk på?

 

Og til slutt, hva slags agn bør jeg bruke hvis jeg skal fiske i sjøen? (Tenkte å dra til strømstad en tur)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Jeg er ganske nybegynner når det gjelder fiske, så jeg trenger noen råd for hvordan jeg skal få fisk i brakkvann.. Har en vanlig teleskopstang og har nettopp kjøpt nytt snøre pluss et lite skrin med forskjellige ting man har i enden av tråden... :blush:

 

Fikk en ganske stor abbor når jeg dro spinneren langs overflaten mens jeg gikk.. Jeg fisker fra brygge og om natten, pga jobb.

 

Hva slags agn anbefaler dere for å få større fisker som kan spises? F. eks laks?

 

Hva slags kniv bør jeg bruke for å sløye og filetere?

 

Hva er den beste måten å avlive fisk på?

 

Og til slutt, hva slags agn bør jeg bruke hvis jeg skal fiske i sjøen? (Tenkte å dra til strømstad en tur)

 

 

Ferskvannsfisk er gjerne glad i makk og maggot("liklarver"). I sjøen kan du bruke levende agn (brisling etc) eller skjære stykker av forskjellig småfisk (sild, makrell etc). Slikt pleier vi ha liggende i fryseren og bruker til line og "sniksnøre".

 

Kniv er avhengig av størrelse på fisk. Med en enkel morakniv og en god fileteringskniv får du gjort det meste. Fileteringskniv er godt egnet til større fisk (har et lang, smalt knivblad)

 

Ørreten/abboren gir du et godt kakk i skallen, mens stortorsken avliver du ved å bløgge den (tappe blodet)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

 

Ferskvannsfisk er gjerne glad i makk og maggot("liklarver"). I sjøen kan du bruke levende agn (brisling etc) eller skjære stykker av forskjellig småfisk (sild, makrell etc). Slikt pleier vi ha liggende i fryseren og bruker til line og "sniksnøre".

 

 

Det er forbudt å bruke levende fisk som agn i Norge!

Lenke til kommentar

 

Ferskvannsfisk er gjerne glad i makk og maggot("liklarver"). I sjøen kan du bruke levende agn (brisling etc) eller skjære stykker av forskjellig småfisk (sild, makrell etc). Slikt pleier vi ha liggende i fryseren og bruker til line og "sniksnøre".

 

 

Det er forbudt å bruke levende fisk som agn i Norge!

 

 

Stemmer visst det. Er blitt forbudt siden jeg var liten og nappet agn fra brislinglåsene sammen med bestefar. :whistle:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...