Gå til innhold

Bærbar PC, mye word etc. og absolutt ingen spilling. Hvilken?

Perre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Samboeren min skal kjøpe seg ny bærbar og har et budsjett på maks 5000kr. Nå har jeg lett mye rundt i dette forumet, men de aller fleste som leter etter "student-pc" ønsker likevel noe ytelse til spilling. Det er ikke aktuelt i dette tilfellet. :!:

Med andre ord er dette en PC som vil brukes myye til arbeid (word), surfing og noe bilder/streaming/musikk etc. (ikke redigering av bilder/musikk).

Maskinen kommer i tillegg til å stå mye på kontoret. Jeg tenkte da at det vil være lurt å kjøpe en bærbar med 17" skjerm. Er dette noe dere vil anbefale? Eller burde hun få en "bedre" pc med mindre skjerm? Har dere noen tips til mulig PC?

Jeg har sett litt på disse:

MSI CR700

ASUS X70AE

Acer Aspire 7715Z

HP Compaq Presario CQ71-412

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Denne er kanskje litt for dyr men har en i3-330m cpu, lekkert damete design og solid byggekvalitet, den har forøvrig fått bra kritikk i test.

Dell Vostro 3500, pris standardutgave 4661kr.

Den kan bestilles av privatpersoner selv det er en bedriftsmodell, og den er noe rabattert akkurat i disse dager.

En 17" fra Toshiba med brukbar spec til prisen.

Toshiba Satellite L670-10R, pris 4795kr. Den skal ha Toshibas Trubrite belegg på skjermen som gjør at skjermen får bedre innsynsvinkel, blir mer lyssterk, og får bedre farger enn en tilsvarende skjerm uten dette belegget.

Tar også med en noe dyrere 15,6" med samme cpu som Vostro'n.

Toshiba Satellite C650-14W, pris 5495kr. Skjermen på denne har også Trubrite.

Endret av vidarkri
Skrevet

Takk for svar Vidarkri!

Toshiba'en ser ut som en bra løsning (den PC'en hun har nå er en Toshiba) så vi går nok for den. :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...