Gå til innhold

Første bygg av pc, trenger bekreftelse og hjelp med grafikkort - Budsjett på ca. 14k


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke tidligere bygd PC, men får god hjelp til å plukke den sammen så lenge jeg har deler som passer (: PC'en skal primært være til gaming og design og prislappen for delene bør helst være på under 14.000 kroner. Det jeg gjerne skulle hatt hjelp til er å få bekreftet om de planlagte delene fungerer med hverandre, eventuelt om noen andre deler ville passet bedre, og til å finne et grafikkort som passer bra!

 

Delene er satt opp fram Komplett.no:

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=808193&su=A13D6B38-097A-44F0-9E90-6181A28E3D35

 

Note:

 

Det er deler som ikke ligger i listen og som også skal med; vifter, brenner, småtilbehør, disse regnes IKKE med i budsjettet på 14.000

 

 

Håper dere er greie og hjelper en som enda ikke kan så altfor mye om bygg av pc (:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stor disk til å være OS?

Skjermen var litt merkelig, ville ha lett etter en 1920x1200.

 

Jeg kjøpte denne til en server link.

Ble så fornøyd at jeg kjøpte en til for å spille med.

Se om du finner en billigere med lik oppløsning.

 

Du velger ic7 med vilje?

Du vet at det er "hiend" og ikke økonomisk.

Lenke til kommentar

^^What he said. I7 930-oppsett er dyre, og yter omtrent likt med mye billigere i5 750. Den eneste grunnen til å kjøpe x58 er hvis du trenger større minnebåndbredde og/eller trenger uhorvelige mengder minne.

 

Med et så stort budsjett bør du absolutt ta deg råd til en SSD, for eksempel Intel 80GB.

 

Du bør også vurdere å kjøpe en IPS-skjerm, da disse gir mye bedre bildekvalitet enn TN-skjermer og kommer nå til veldig gode priser.

 

Har du tenkt godt over kabinettet? Hva ser du for i et kabinett? (Støydemping? Lett å bygge i? Utseende? Kjøling?) Det er vanskelig å vite om det kabinettet passer deg uten at vi vet hva du ser etter, og kabinett er også i en stor grad en smakssak.

 

Har du vurdert å bruke en annen nettbutikk enn komplett? Komplett er ikke kjent for å være blant de billigste. Sett opp et oppsett i prisguiden med sånn ca. hva du skal ha og se hvem

som blir billigst.

 

Når det gjelder grafikkort er AMD for tiden kongen på haugen. Med ditt budsjett og gaming som hovedbruksområde er det vanskelig å komme utenom HD 5870.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...