Gå til innhold

Xperia X10 mini vs HTC Tattoo


Anbefalte innlegg

Skal ut å kjøpe ny telefon i morgen, og er ikke giret på å bruke veldig mye penger. Så de to telefonene jeg har sett som jeg vurderer å kjøpe er SE Xeperia X10 min og HTC tattoo.

 

Hvilken ville dere anbefalt meg å kjøpe?

Det jeg planlegger å bruke den mest til er kalender, sende meldinger (viktig med godt tastatur), ringe, lese nettavis en gang om dagen og kansje bruke den til spotify om jeg noen gang kommer så langt som å kjøpe premium :p

Lurer også på hvilken jeg bør satse på i forhold til sån som android market. Fra tidligere erfaringer så er det alltid surt å ha kjøpt en mobil, så finner jeg et program som virker fett, så har ikke telefonen god nok oppløsning på sjermen eller noe i den duren...

Ellers er det bare generell mobilbruk.

 

Noen tips og erfrainger hadde vært bra :D Har lest en del annmeldelser på nettet. Hadde først bestemt meg for HTC tattoo etter å ha lest testen på mobilen.no der den fikk 6, men så kom jeg over testen på amobil. Så leste jeg testen av X10 mini som fikk 6er av amobil.

 

Hjelp meg å velge riktig nå ;) Uansett blir det fett med touch mobil, har klart meg fint med min gamle nokia mobil i snart 2 år. Forandring fryder :D haha!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ut å kjøpe ny telefon i morgen, og er ikke giret på å bruke veldig mye penger. Så de to telefonene jeg har sett som jeg vurderer å kjøpe er SE Xeperia X10 min og HTC tattoo.

 

Hvilken ville dere anbefalt meg å kjøpe?

Det jeg planlegger å bruke den mest til er kalender, sende meldinger (viktig med godt tastatur), ringe, lese nettavis en gang om dagen og kansje bruke den til spotify om jeg noen gang kommer så langt som å kjøpe premium :p

Lurer også på hvilken jeg bør satse på i forhold til sån som android market. Fra tidligere erfaringer så er det alltid surt å ha kjøpt en mobil, så finner jeg et program som virker fett, så har ikke telefonen god nok oppløsning på sjermen eller noe i den duren...

Ellers er det bare generell mobilbruk.

 

Noen tips og erfrainger hadde vært bra :D Har lest en del annmeldelser på nettet. Hadde først bestemt meg for HTC tattoo etter å ha lest testen på mobilen.no der den fikk 6, men så kom jeg over testen på amobil. Så leste jeg testen av X10 mini som fikk 6er av amobil.

 

Hjelp meg å velge riktig nå ;) Uansett blir det fett med touch mobil, har klart meg fint med min gamle nokia mobil i snart 2 år. Forandring fryder :D haha!

 

Tror jeg hadde satset på X10 mini. UI'et er nok mer tilpasset den lille skjermen, og den får oppgradering til 2.1 i løpet av høsten. I forhold til Market vil de stille helt likt da begge har samme skjermoppløsning og Android versjon 1.6.

Lenke til kommentar

Jeg kommer nok til å gå for X10 minien fra chess sin nettbutikk :)

 

2300 totalt med et godt abonnement, kan ikke klage :)

 

Du skriver at det er viktig med et godt tastatur, da ville jeg gått for x10 mini pro. Akkurat samme mobilen som x10 mini, bare at den i tillegg har utskyvbart tastatur (kan være vanskelig å skrive fort på en såpass liten skjerm som x10 mini har).

Du får den uten abo for 2500:

http://www.netonnet.no/art/telefon/mobiltelefon-uten-binding/sony-ericsson/sonyericsson-x10miniproblack/129331.3213/

http://www.dustinhome.no/pd_5010383947.aspx?

Hvis du plotter inn ditt antatte forbruk på telepriser.no tror jeg du ser at du vil spare inn de 200 kronene du evt. må spytte inn ekstra for å få x10 med tastatur, uten binding.

Lenke til kommentar

Jeg må vurdere pro verisjonen. Er bare 200 kroner dyrere...

 

Edit, da var Mini mobilen bestillt :) Jeg kjøpte uten pro fordi at de var utsolgt på alle de rimeligste stedene. MPX var det billigste stedet for mini, de får inn 143 nye telefoner om 2 dager. Ikke fullt så lang leveringstid.

Endret av ::PK::
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg må vurdere pro verisjonen. Er bare 200 kroner dyrere...

 

Edit, da var Mini mobilen bestillt :)Jeg kjøpte uten pro fordi at de var utsolgt på alle de rimeligste stedene. MPX var det billigste stedet for mini, de får inn 143 nye telefoner om 2 dager. Ikke fullt så lang leveringstid.

 

 

Trodde ikke Mini Pro var kommet for salg enda? Noen som vet eksakt dato? Har fått med meg at det blir i begynnelsen av juli måned, men jeg vurderer snart å kjøpe meg Mini i ventetiden :p Jeg venter spent på denne lille tassen med qwerty tastatur :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...