Gå til innhold

Trenger Xperia hjelp!


Anbefalte innlegg

Skal ha med ny telefon til uka, som jeg kan ha til sommerferien.

Har bestemt meg for at valget står mellom:

SonyEricsson Xperia X10 mini Pro Black

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=599583

Denne er riktignok med alle funsjonene som er på Storebroren? Denne har også et eget sånn ''skyve-ut-tastatur''? (Xperia X10)

 

SonyEricsson Xperia X10 Sensuous Black

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=580144

Denne har like mange funsjoner som lille-versjonen? Men ikke ''skyve-ut-tastatur''?

 

Sony Ericsson Xperia X2 Modern Silver

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=498628

Xperia X2 kom før X10? Men har ''skyve-ut-tastatur'', like mange funsjoner også?

Trenger hjelp fra noen som er litt bedre enn meg på mobiler og sånt :new_woot:

Vil helst ha X10 med 'skyve-ut-tastatur'' hvis det finnes, for Xperia mini X10 pro blir nok litt vel liten :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde gått for originalen x10 xperia (den store) hvis du vil bruke litt penger. Bestilte selv x10 mini pro til 2500 på elkjøp uten binding, men kameraten til pappa kjøpte x10 mini og syntes den var altfor liten med bare 2,5" (?) skjerm. Derfor falt valget på htc desire fra netcom med netcom supertalk til 2547 kr. Har kontantkort og kommer til å legge supertalk sim-kortet på hylla.

Lenke til kommentar

ja, har sett litt nærmere nå, og en touch mobil med 2,5'' og QWERTY-tastatur blir nok litt vel liten.

Valget står nå mellom X10 og X2, men er det noen forskjell i programmer og sånt? Har X2 GPS f.ks.?

Vil helst ha QWERTY-tastatur, er derfor jeg vil ha Xperia

Lenke til kommentar

Vivaz pro har også qwerty tastatur med fysiske knapper, HD filming (hvor ofte får man bruk for det?). Men Vivaz pro kjører kjedelige symbian OS. Hvis du velger xperia kjører de android, men bare versjon 1.6. Dette kan ta litt tid før de får oppgradert det. HTC og samsung derimot kjører android 2.1 og når htc får nye oppgraderinga til htc sense (htc's lille ekstra) blir det klart for android 2.2 :)

Lenke til kommentar

Haha, jeg er pro ass, klarte å finne den siden helt selv, Vizaz Pro kommer best ut av de tra (vizaz pro, X1 og X2), men likte best X2 :dribble:

Og X2 har bedre kamera som er ganske viktig for meg også, filmer masse triks på turninga og skolen osv.

Går for X2 har jeg bestemt meg for, X1 har best design ifølge meg, men er ikke i nærheten så god som storebroren

Så var det å finne en side hvor jeg kan kjøpe Sony Ericsson Xperia X2, de har den kun i sølv på www.komplett.no og de har kun X10 på www.deal.no, noen som vet om en side? :D

Lenke til kommentar

Gå for Desire. Gruser x10 :)

Uhm, hva gruser Desire en XPERIA X10 over?.

 

XPERIA X10 har større skjerm, har høyere oppløsning på skjermen, har veldig mye bedre kamera og film opptak enn Desire. Den har TFT skjerm som egner seg MYE bedre til ute bruk hvis det er mye sol ute og XPERIA X10 har mye mere internminne.

 

Så hva er det med Desire som gruser XPERIA X10?. Jeg tror du vil si at Desire har Android 2.1, men XPERIA X10 får Android 2.1 i 4. kvartal i år som er bekreftet her.

Lenke til kommentar

Desire har en mye bedre skjerm. 54 piksler i bredde er ingenting. Den er penere (subjektiv mening), den er mye raskere, den har multitouch, den har sense isteden for trege SE programmer, den har de "riktige" androidtastene, kameraet duger i massevis, og innen x10 har 2.1 har Desire 2.2 og full flash.

Lenke til kommentar

Desire har en mye bedre skjerm. 54 piksler i bredde er ingenting. Den er penere (subjektiv mening), den er mye raskere, den har multitouch, den har sense isteden for trege SE programmer, den har de "riktige" androidtastene, kameraet duger i massevis, og innen x10 har 2.1 har Desire 2.2 og full flash.

Mye bedre skjerm?, tror du skal ta det litt med ro her. Selv om Desire har AMOLED skjerm betyr ikke det at skjermen er bedre enn TFT skjermer. Det eneste AMOLED skjermer er bedre enn TFT skjermer i er i å ha litt bedre farge gjenngivelse. Men utenom det, så er TFT like bra. Spesielt den på XPERIA X10.

 

Og som jeg sier, har du prøvd å ta bilder med en Desire ute med MYE sol?. Har du prøvd det så tviler jeg sterkt på at du vil si at AMOLED skjermene er noe bedre den veien.

 

54 pixler er uansett mere. Og vet du hvorfor den er raskere?, jo fordi den har Android 2.1. Android 1.6 i seg selv er ganske tregt, men den funker VELDIG bra på min XPERIA X10 uansett.

 

Så hvis man kan vente til 4. kvartal, så får man funksjoner som banker Desire hardt. Som f.eks HD (720p) filming med autofokus under opptak, akkurat som Sony Ericsson Vivaz har. Du vil få 'Wireless home connectivity via DLNA' som engang ikke Desire har osv.

 

Er mye mere som kommer til XPERIA X10 som rett og slett danker ut Desire.

Lenke til kommentar

AMOLED har ikke litt bedre fargegjengivelse. AMOLED har mye bedre fargegjengivelse. Skjermen til Desire funker helt fint ute den, bruker den vær dag :)

 

54 piksler har ingenting å si. Ihvertfall ikke når jeg uansett kan lese en nettside i sin fulle bredde på Desire uten problemer.

 

Desire får også 720p opptak. Snart kan den spille divx og.

 

2.2 er enda kjappere enn 2.1 igjen :)

 

Og hva mer kommer som danker ut Desire? Multitouch? :tease:

 

Dessuten er Desire mye billigere

Lenke til kommentar

AMOLED har ikke litt bedre fargegjengivelse. AMOLED har mye bedre fargegjengivelse. Skjermen til Desire funker helt fint ute den, bruker den vær dag :)

 

54 piksler har ingenting å si. Ihvertfall ikke når jeg uansett kan lese en nettside i sin fulle bredde på Desire uten problemer.

 

Desire får også 720p opptak. Snart kan den spille divx og.

 

2.2 er enda kjappere enn 2.1 igjen :)

 

Og hva mer kommer som danker ut Desire? Multitouch? :tease:

 

Dessuten er Desire mye billigere

Du har tydligvis ikke prøvd XPERIA X10 du. Vet du egentlig hvorfor Desire har bedre fargegjenngivelse enn en XPERIA X10 akkurat nå?, i tilfelle du ikke vet det så har XPERIA X10 en begrensning på 65k farger nå på grunn av Android 1.6 som ikke støtter mere farger.

 

Selv med 65k farger, så oser det farger ut av skjermen. Jeg personlig har stått å holdt min XPERIA X10 opp mot en HTC Desire ved siden av min XPERIA X10 for å se om det er så stor forskjell. Og forskjellen er faktisk minimal.

 

Når XPERIA X10 får Android 2.1 om noen måneder, så vil vi også få 16.7 mill farger. Siden skjermen XPERIA X10 har støtter 16.7 mill farger.

 

Men uansett, AMOLED har litt bedre fargegjenngivelse og det er på grunn av at kontrasten er bedre og fordi fargen svart er mere svart enn det som er på TFT skjermer. Og fordi visniningsvinkelen er bedre på AMOLED skjermer.

 

Men som jeg sier. Desire er håpløs ute i lyse omgivelser. Bare se her.

 

Og derfor foretrekker jeg å ha en TFT skjerm i stedet. For når XPERIA X10 har såpass godt kamera, så vil du garantert ta mange bilder ute med telefonen. Og her knuser TFT skjermer AMOLED skjermer. Så jeg vil heller ha en TFT skjerm som er veldig bra for å kunne brukes ute men som ikke er fullt så bra som AMOLED skjermer når det er anngående fargegjenngivelsen.

 

Og hva skal vi med Multi Touch når vi får 'One Finger Zoom' som funker på en måte som gjør at du kan zoome på vanlige ting som du kan med multi touch med bare en hand :).

 

Du kan holde en XPERIA X10 og selv zoome uten å bruke 2 hender. For å kunne bruke multi touch så må du i de fleste tilfeller bruke 2 hender.

 

Ja Desire vil helt sikkert få 720p film opptak, men hva vil FPS'en bli og hvordan er kvaliteten?.

 

En XPERIA X10 koster i dag 3800 kroner. Og hva koster en HTC Desire?, jo rundt det samme. Er garantert verdt å betale kanskje 100 kr mere for å få en XPERIA X10 med større skjerm og høyere oppløsning og ikke minst et enormt mye bedre kamera.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...