Gå til innhold

Hvordan slå av mobilt nettverk på Iphone?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg lurer på hvordan man slår av mobilt nettverk på en Iphone 3gs. Jeg har lett etter en bryter/toggle App, slik jeg hadde på androiden min, men har ikke funnet noe. Da jeg fikk Iphonen fungerte det utmerket å legge inn en ekstra bokstav i APN under mobildata - Netcom ble til Netcoma :), men nå går iphonen på nett okke som. Gjett om jeg så det på den siste mobilregningen! :mad:

 

Noen som har noen gode tips til hvordan en løser dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva er det du egentlig mener med mobilt nettverk?, er det at du får epost å push apps oppdaterer seg automatisk? ellers bare toggle av 3G og dataroaming under Innstillinger/generelt/nettverk, da kan folk ringe til deg osv, men det skal ikke være noe ned/opplasting av data utenom ringing og sms, og hvis du vil slå av det også er det bare å tiggle flightmode på, funker å bruke wifi med flightmode.

 

det med at mobilen går på nett uten at du vil det eller ikke burde en toggled off dataroaming fikse.

Lenke til kommentar

Hei Tern!

 

Ja, jeg ser at jeg var litt upresis.

Det jeg referer til er mobildatanettverk - som gjør at man kan surfe, motta e-post mm.

 

Jeg har slått av 3G og dataroaming. I tillegg har jeg som nevnt satt APN (under Innstillinger/generelt/nettverk/Mobildatanettverk) til netcomxx. Wifi er også slått av - men telefonen går rett på nett uansett.

 

Hvordan forhindrer jeg dette? Flightmode hjelper jo - men den stopper jo også samtaler og sms og er dermed uaktuell.

Lenke til kommentar

Hmm. Hvis jeg setter APN til telenorxx så kommer jeg ikke på nett. 

 

Jeg skjønner uansett ikke at dette er et problem. Så lenge roaming/push-mail er deaktivert så vil du jo ikke bli belastett for nettbruk, med mindre du fysisk velger og bruke en "nettjeneste". 

 

 

Lenke til kommentar

Hei Tern!

 

Ja, jeg ser at jeg var litt upresis.

Det jeg referer til er mobildatanettverk - som gjør at man kan surfe, motta e-post mm.

 

Jeg har slått av 3G og dataroaming. I tillegg har jeg som nevnt satt APN (under Innstillinger/generelt/nettverk/Mobildatanettverk) til netcomxx. Wifi er også slått av - men telefonen går rett på nett uansett.

 

Hvordan forhindrer jeg dette? Flightmode hjelper jo - men den stopper jo også samtaler og sms og er dermed uaktuell.

Hvis du har skrudd av 3G, mobildata og dataroaming er det ikke mer du skal behøve å gjøre.

 

Hva mener du egentlig med "rett på nett"?

Lenke til kommentar

Hmm. Hvis jeg setter APN til telenorxx så kommer jeg ikke på nett. 

 

Jeg skjønner uansett ikke at dette er et problem. Så lenge roaming/push-mail er deaktivert så vil du jo ikke bli belastett for nettbruk, med mindre du fysisk velger og bruke en "nettjeneste". 

 

Skal sjekke ut om APN kan endres til noe annet. Føler meg kanskje lit tpå tynn is her, men i tillegg til mail, er det vel kalender sync, facebook, værtjenester osv som også tar nett med en gang de får sjansen.

 

(Noen vil sikkert si: Få deg et abbonement tilpasset en iphone, men jeg synes det har funket bra med å være aktivt velgende når jeg skal bruke nett og ikke. Med androiden gikk det bra, og i begynnelsen med Iphone, som nevnt tidligere. Er jeg en cheapskate...Jepp....Pleier å ligge på 600 - 700 spenn i mnd på 4 brukere/tlf)

Lenke til kommentar

Skal sjekke ut om APN kan endres til noe annet. Føler meg kanskje lit tpå tynn is her, men i tillegg til mail, er det vel kalender sync, facebook, værtjenester osv som også tar nett med en gang de får sjansen.

Ingen av tjenestene du nevner "tar nett med en gang de får sjansen" hvis du har skrudd av all automatisk synkronisering, og i tillegg aldri bruker programmene. Hvis de fortsatt sender og mottar data, uten at du aktivt gjør noe og når du i tillegg har skrudd av alt som kan skrus av, da er det noe feil med enten telefonen eller abonnementet ditt. Eller en brukerfeil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...