Gå til innhold

hva utdanning må man ha for å jobbe på datakjeden?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er jo bare en "vanlig" butikkjobb egentlig, bortsett fra at de er litt datanerder på fritiden.

 

Du må nesten spørre dem hva de ser etter.

ja tenke jeg også men måtte bare forsikre meg:) hadde vært kjekt om en som jobber/jobbet i datakjeden kunne fortelle litt her på forumet:) eller om andre vet noe mer:))

Endret av GaMeR92
Lenke til kommentar

Er jo bare en "vanlig" butikkjobb egentlig, bortsett fra at de er litt datanerder på fritiden.

 

Du må nesten spørre dem hva de ser etter.

ja tenke jeg også men måtte bare forsikre meg:) hadde vært kjekt om en som jobber/jobbet i datakjeden kunne fortelle litt her på forumet:) eller om andre vet noe mer:))

 

 

Vel, jeg jobber på datakjeden, og man må faktisk kunne en del. Kunder spør om alt mulig, fra hardware til mobiltbrebånd. Jo større interesse du har, desto fortere vil du lære. Hvis man er engasjert, og et ja-menneske, er jobben noe for deg. Tålmodighet og et smil er viktig, kunder forventer 10 ganger mer enn man selv gjør. Selv har jeg jobbet som yngst i Datakjeden AS i snart 2 år, og det har kommet og gått hele 12 stykker. Så jo mer man vill, desto lengre kommer man (((:

 

For å jobbe i datakjeden trenger du vel ikke noe utdanning mtp. hvordan de som jobber der nå er, 0 kunnskap og 0 kundeservice.

 

Hvis du har fått så dårlig service, lurer jeg veldig på hvilken butikk det er, så kan jeg fint ta kontakt med de, og forklare at de får klager på service.

Lenke til kommentar

Er jo bare en "vanlig" butikkjobb egentlig, bortsett fra at de er litt datanerder på fritiden.

 

Du må nesten spørre dem hva de ser etter.

ja tenke jeg også men måtte bare forsikre meg:) hadde vært kjekt om en som jobber/jobbet i datakjeden kunne fortelle litt her på forumet:) eller om andre vet noe mer:))

 

 

Vel, jeg jobber på datakjeden, og man må faktisk kunne en del. Kunder spør om alt mulig, fra hardware til mobiltbrebånd. Jo større interesse du har, desto fortere vil du lære. Hvis man er engasjert, og et ja-menneske, er jobben noe for deg. Tålmodighet og et smil er viktig, kunder forventer 10 ganger mer enn man selv gjør. Selv har jeg jobbet som yngst i Datakjeden AS i snart 2 år, og det har kommet og gått hele 12 stykker. Så jo mer man vill, desto lengre kommer man (((:

 

For å jobbe i datakjeden trenger du vel ikke noe utdanning mtp. hvordan de som jobber der nå er, 0 kunnskap og 0 kundeservice.

 

Hvis du har fått så dårlig service, lurer jeg veldig på hvilken butikk det er, så kan jeg fint ta kontakt med de, og forklare at de får klager på service.

takker for svar:) men så det er ikke no utdanning man må ha men bare kunne en del ?

Lenke til kommentar

takker for svar:) men så det er ikke no utdanning man må ha men bare kunne en del ?

 

Hvis man skal være selger, trenger man bare engasjement.

Selv har jeg grunnkurs elektro, hvor jeg lærte en del hardware og bruk av multimeter. Videre tok jeg IKT-servicefag.

Dette la grunnlaget mitt som selger, og hvis du følger med på sider som Hardware.no, PCworld.no, osv, (og selvfølgelig hva konkurrenten MAC gjør), har du mye å bygge på. Det er viktig å kunne lese kunder etter hva de vil trenge, men de fleste i kjeden har god opplæring.

 

Hvis du ønsker jobb som teknikker, er det mye mer komplisert. Man kan starte som lærling, men må ha utdannelse innen Elektro - dataelektroniker, eller IT-konsulent.

 

Hvis man starter nederst, og jobber seg oppover, vil du lære mye på veien. Jeg kunne ikke engang 1/10 av hva jeg kan nå, i motsetning til når jeg startet. Jeg startet som lagerarbeider, og nå er jeg selger.

 

(LAAANGT innlegg :)))

Endret av SmileTime
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...