Gå til innhold

Linux-utvikler slår tilbake mot SCO


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis SCO er dumme (noe jeg håper de er) vil de ignorere denne advarselen, og kjøre videre med felttoget sitt. Da har de et massivt problem.

 

Det kan da tenkes at mange av linux-utviklerne vil uavhengig eller sammlet vil saksøke SCO opp etter ørene. Det vil bli så mange individuelle og massive saker, så detaljert og dokumentert, at dewt ikke bare vil ta enormt lang tid, men SCO vil da ha undertegnet sin egen dødsdom som firma. Ikke mange vil ha noe særlig med et firma som ikke engang er klar over hva de forskjellige rettighetene dreier seg om, enda mindre at de ikke er klar over at noen må skrive et program før det kan brukes.

 

På den annen side, kan dette også være det som stopper hele denne afæren, når de innser at de kan få flere slike saker på nakken.

 

Den juridiske avdelingen til SCO kan trenge en liten omgang med "spark" :)

 

 

Thaniel

Lenke til kommentar

jeg skjønner liksom ikke helt hva SCO driver med, hva har liksom Linux folkene gjort som er så galt? de har vel ikke det tror jeg, å tviler faktisk på at Linux folkene har tatt noen kildekode fra SCO. hva om SCO heller kunne vært på lag med linux folkene i stede for mot dem, da hadde alt gått mye bedre, SCO kommer til å tape allikevel, det ser ut som at alle er i mot linux fortia. er absolutt ikke noe galt med linux. det er ikke rart at Linux utviklere blir sur på SCO egentlig, for SCO snakker vel litt over seg, å de sier vel kanskje litt for mye. skulle liksom ikke forundre meg at SCO er på lag med Microsoft også, for etter hva det jeg har skjønt så er jo Microsoft også i mot linux, de har oppretta en linux antigruppe for å svekke linux utviklerne og prøve å få linux bort fra denne verden. igjen må jeg bare spørre om hva linux og utviklerne har gjort for noe galt. hehehehehe, jeg er en stor linux fan, har vært det i en liten stund nå, å er veldig glad for at jeg har blitt det også.

 

Jippi, linux ruler bare villt.

Lenke til kommentar

Au sier jeg bare...

Hva de forskjellige selskapene driver med bryr meg vanligvis fint lite, men dette syns jeg er å drite på draget :D

Først truer de gud og hvermann med søksmål fordi de mener at Linux inneholder kode som tilhører dem, men så "ops, vi har visst gjort det samme selv :oops: " Jeg tror denne saken kommer til å renne ut i sanden, men det kan jo hende at SCO er såpass ignorante at de tror de kan overse trusselen om søksmål, eller prøver å skremme de til taushet.

 

Sier som den gamle Bed-Øk læreren min jeg; Behandle en kunde godt, og han vil fortelle det til en venn. Behandle en kunde dårlig, og han vil fortelle det til ti venner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...