Gå til innhold

Bytte av harddisk på Inspiron 500m


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å kjøpe meg en av disse maskinene, men har også lyst på en STOR og KJAPP harddisk. Spørsmålet er da om det er fysisk mulig å ettermontere en annen harddisk enn det som står i som standard på denne.

 

Har mye mer lyst på de nye Toshiba diskene med 16MB cache og 5400rpm, enn de sure, trege og sinnsykt dyre diskene som jeg kan oppgradere til direkte hos Dell.

 

Jeg ringte Dell support og de sa det var fysisk mulig(men det virka omtrent slik at hele maskinen måtte sendes inn til Dell for å få til dette). Jeg lurer da på om det er andre her som har en Dell Inspiron og/eller veit om det går å bytte disken selv. Det vil spare meg masse penger (det er billigere å kjøpe en ny og sinnsykt mye kjappere 60GB, enn å oppgradere fra 20GB -> 60GB hos Dell :cry: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Batteri tida er veldig dårlig er på litt over 2 timer noe som er svært skuffande( batteri indikatoren i Windows ) .

Eller så er eg for nøgd med pc, den blir litt varm på oversida litt plagsamt når eg skriver.

 

Hastigheita på skjerm kortet er ikkje noe å slenge seg i vegen for, men det funger. Har testa Never winther night og det fungert bra. Har ikkje teste nokon andre spel.

Lenke til kommentar
Batteri tida er veldig dårlig er på litt over 2 timer noe som er svært skuffande( batteri indikatoren i Windows ) .

Eller så er eg for nøgd med pc, den blir litt varm på oversida litt plagsamt når eg skriver.

 

Hastigheita på skjerm kortet er ikkje noe å slenge seg i vegen for, men det funger. Har testa Never winther night og det fungert bra. Har ikkje teste nokon andre spel.

 

2 timer det var jo ikke noe særlig mye. Halve vitsen med å kjøpe en centrino pc er jo at den har lang batteritid. Det finnes vel kraftigere batterier du kan kjøpe. Event. vet du hvor de koster?

Lenke til kommentar

Fra dell.no: Ekstra Batteri Lithium-Ion til Media Bay (+1 042 kr)

 

På Dell 500m kan en ta ut comboen og sette inn et ekstra batteri. Vil tror at det ekstra batteriet en kan kjøpe til over 1000 spenn er vel så bra som det som er standard i denne maskinen. Så med to batteri, vil vel maskinen duge i over dobbelt så lang tid?

 

Og Exar: hvor lang leveringstid hadde Dell på din 500m? Jeg har selv bestilt en slik, og pengen er trekt fra konto. Hvor lang tid må jeg regne med å vente?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...