1245112654122755325882462 Skrevet 10. juni 2010 Skrevet 10. juni 2010 Heisann! No har eg kjørt en Mercedes E230 med Senkesett, M3 Look speil, og for store felga i forhol til det som står i vognkortet, senkesetteter 40/60 eller 40/40 er ikke helt sikker, M3 speilene er en type med Blinklys i, så dei blinklysene som var på sida har blitt tatt vekk, så dei er i praksis flytta opp på speile ellers så har eg lakka grillen krom og skifta lyktene og litt anna pjusk men ikkje noke folk henge seg opp i men utgjør et litt bedre første inntrykk. Men det eg lurer på er sjangsene for og bli tatt av biltrangsynet, har TUV papir på alle delane,på tysk riktignok, men eg lurer på om eg burde dra til biltilsynet og få det godkjent, noke eg vil tru eg får men side eg har alle TUV papiren burde vell ditta være unødvendig? er ikkje justerbart senkesett.. men er det noen sjangs for og bli tatt for det? Kjører litt rundt på sunmøre og en del i sogn og fjordane, veit ikkje kor vidt det er relevant, men har biltilsynet ofte kontroller? lurer også på hva en sånn time med biltilsynet koster, og hva viss dem ikke godkjenner det? blir det ny time der eg må ha utbedret det? Eg kjører med alle TUV papirene i bilen, viss eg i mot anmodning skal bli stoppa, kan det holde me og gje dei TUV papirene?
BeeGee Skrevet 10. juni 2010 Skrevet 10. juni 2010 Èn time hos Biltilsynet koster omlag 400,- Senkesett MÅ godkjennes og skrives inn i vognkort. Holder desverre ikke bare med TuV-papirer i bilen. I tillegg må du ha papirer å firehjulskontroll. TuV-papirer og papiret fra firehjulskontrollen er det du skal ha med deg når du skal få dette godkjent. Jeg anbefaler deg sterkt å gjøre dette, Politiet kan klippe skiltene dine om de tar deg uten de rette godkjenningene.
1245112654122755325882462 Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Skrevet 10. juni 2010 Èn time hos Biltilsynet koster omlag 400,- Senkesett MÅ godkjennes og skrives inn i vognkort. Holder desverre ikke bare med TuV-papirer i bilen. I tillegg må du ha papirer å firehjulskontroll. TuV-papirer og papiret fra firehjulskontrollen er det du skal ha med deg når du skal få dette godkjent. Jeg anbefaler deg sterkt å gjøre dette, Politiet kan klippe skiltene dine om de tar deg uten de rette godkjenningene. Kordan fungerer dette? liksom er det nok og fare på et bilverksted og ta en 4hjulskontroll også dra på bt?
BeeGee Skrevet 10. juni 2010 Skrevet 10. juni 2010 (endret) Èn time hos Biltilsynet koster omlag 400,- Senkesett MÅ godkjennes og skrives inn i vognkort. Holder desverre ikke bare med TuV-papirer i bilen. I tillegg må du ha papirer å firehjulskontroll. TuV-papirer og papiret fra firehjulskontrollen er det du skal ha med deg når du skal få dette godkjent. Jeg anbefaler deg sterkt å gjøre dette, Politiet kan klippe skiltene dine om de tar deg uten de rette godkjenningene. Kordan fungerer dette? liksom er det nok og fare på et bilverksted og ta en 4hjulskontroll også dra på bt? Ja riktig, ingen stor sak. Biltilsynet ser fort over om alt er ok, så får du nytt vognkort i posten. Hjuldimensjonen i vognkortet ditt er bare det som bilen er utstyrt med originalt, det er ingen maximum eller minimum. Men:, reglene sier at du ikke kan ha en dimensjon som har større rulleflate enn det som er tilpasset bilen. Med hensikt til speedometer etc... Edit: Når jeg var hos Biltilsynet for å godkjenne senkefjærer, skrev de også inn hjuldimensjonen min i vognkortet. Endret 10. juni 2010 av BeeGee
1245112654122755325882462 Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Skrevet 10. juni 2010 Alså, det med og få papirene i orden og sånt er ikke noe problem, skal jeg lett klare og få ordnet, men jeg er skeptisk på blinklysene, dei er jo meir synlig plasert nå? pleier dem og pirke på sånt? eller tror du det går dem husforbi? har spurt litt folk som driver med sånt, og dem sier at dem ikke vet om noen konkrete biler, men at BT er glade i at bilene skal være orginale når det kommer til sånt
1245112654122755325882462 Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Skrevet 10. juni 2010 En ting til, er det lang ventetid på time hos BT?
BeeGee Skrevet 10. juni 2010 Skrevet 10. juni 2010 En ting til, er det lang ventetid på time hos BT? Om det er lang ventetid kommer vel an på fra stasjon til stasjon vil jeg gå utifra, jeg ventet en uke ca etter jeg bestilte time(Trondheim). Det med blinklysene er jeg litt usikker på, at Biltilsynet vil ha biler mest mulig standard tror jeg på. Men på en annen side så er de jo mer synlig, og nyere Mercedeser har jo blinklyset i speilet. Ikke sikkert de legger merke til det en gang, noe jeg tror.
Takkformeg Skrevet 10. juni 2010 Skrevet 10. juni 2010 Du har lov til å endre rulleomkrets på dekkene med +/- 5%.
1245112654122755325882462 Skrevet 10. juni 2010 Forfatter Skrevet 10. juni 2010 Er de jeg og hr tenkt litt på, dem er jo gunstigere plassert, men viss dem ikke ser det på visning, og dem kommer på en av di "busta rånere" kontrollene sine der di ransaker bilen for alt mulig pjusk og finner det da? What to do then ;p
BeeGee Skrevet 10. juni 2010 Skrevet 10. juni 2010 Er de jeg og hr tenkt litt på, dem er jo gunstigere plassert, men viss dem ikke ser det på visning, og dem kommer på en av di "busta rånere" kontrollene sine der di ransaker bilen for alt mulig pjusk og finner det da? What to do then ;p Da får du nok bare en mangellapp med krav til utbedring vil jeg tro. Men hør med Biltilsynet du, kanskje får du også det godkjent.
AnaXyd Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Jeg anbefaler deg sterkt å gjøre dette, Politiet kan klippe skiltene dine om de tar deg uten de rette godkjenningene. Hvor sikker er du på akkurat dette? Mente at de henviste deg med mangellapp til Vegvesenet. (Tidl. Biltilsynet)
Takkformeg Skrevet 12. juni 2010 Skrevet 12. juni 2010 Hiver meg inn med ett spm: Får man senkesett godkjent om de er TÜV godkjent, eller er BT pirkete selv da?
AnaXyd Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 (endret) Man får selvfølgelig godkjent ett senkesett som er TUV godkjent. Eneste du trenger å gjøre før du drar til Vegvesenet for godkjenning er: 1. Passe på at det er minst 10cm klaring mellom bilen og bakken 2. Kjøre en 4-hjulssjekk og lysjustering og ta med deg papirene 3. Passe på at TUV dokumentene dine har riktig godkjenningsnummer som står på selve senkesettet ditt. (Står printet et nummer på selve fjøra) 4. Så er det bare å krysse fingrene og dra til Vegvesenet for kontroll! Og en liten addisjon: Det MÅ ikke nødvendigvis være TUV godkjenning på senkesettet ditt. Vegvesenet går god for andre sertifiseringer også, men for å være helt sikker sender man en mail til Vegvesenet med sertifiseringspapirene og er HELT sikker på at det går igjennom. Endret 13. juni 2010 av AnaXyd
Takkformeg Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 Hvis jeg kjøper ett av settene som er på bsbildeler til min pug 406 så får jeg det mest sannsynlig godkjent ? =)
AnaXyd Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 (endret) Så lenge settet er TUV godkjent(eller noe annen godkjenning), selvfølgelig. Endret 13. juni 2010 av AnaXyd
Takkformeg Skrevet 13. juni 2010 Skrevet 13. juni 2010 Står det er TÜV godkjent Greit å veta. Blir ikke senk med det første da. Nå venter jeg på nye baklykter, blanke sideblinkers, så står nye felger for tur. Blir nok en stund til lommeboka tillater senk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå