Gå til innhold

MSI GX740 i7 core.


Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg har nå lenge lett etter en rimelig gaming-laptop, og har tatt sikte på MSI's GX740. Har lest om at denne maskina har muligens litt problemere med kjølinga, så derfor så lurer jeg på om det vil være noe poeng i å administrer på noe kjølepasta med en gang den er kjøpt? og samtidig bruke en kjølevifte?

Har lest noen steder at temperaturene på denne er ofte oppe i 60-80 grader, og jeg lurer da på om dette er høyt i dataverdenen?

 

Også ser jeg at denne maskina finnes i to versjoner, en med en i5 prosessor og en versjon med en i7 prosessor. Jeg lurer på om det er mulig å skaffe i7 versjonen i norge/norske butikker, eventuelt hvor jeg kan skaffe den? (tar gjerne i mot linker ;) ) Også lurer jeg på om det er mulig å oppgradere i5 versjonen til en i7 versjon manuelt, eventuelt få noen databutikker til å gjøre dette for meg?

 

Takk på forhånd for alle svarene :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Om du tar en titt i tråden om denne maskinen så postet jeg nettop temperaturer og 3DMark scores.

 

Jeg har lagt på ny kjølepasta, og det ga gode resultater. Det er ikke noe problem å oppgradere til i7 (omtrent like lett som på en vanlig PC), men det koster mer enn det smaker spør du meg. Mobile-CPU'er er ikke billige. Lette rundt på forskjellige webshops, og slo fra meg tanken om å oppgradere til i7, da jeg tviler på at jeg får solgt i5'en min for mer enn lommepenger etter oppgraderingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...