Gå til innhold

Hva er den mest stillegående harddisk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville valgt en Seagate Barracuda 7200.7. Vet at de "gamle" barracuda V diskene er stille, så jeg regner med denne er det også. Segate er kjent for å lage støysvake, men ikke fullt så kjappe disker.

 

Forskjellen mellom 2mb og 8mb cache er ikke så stor (tror jeg :shrug: ) men hvis du bestiller en med 8mb, så er du sikker.

 

-gordito

 

Edit: Les litt rundt på forumet. Står masse om de forskjellige harddiskene. Jeg tror Hw.no hadde en artikkel som viste forskjellen mellom 8 og 2 mb cache.

Lenke til kommentar

for å illustrere forskjellen på 2 og 8MB minne på harddisk, kan en sammenligne med en gammeldags butikk der ekspeditøren står bak disken og kunden sier hva han skal ha. Ekspeditøren kan hente 2 varer om gangen med 2mb minne, og 8 med 8mb minne.... 8mb minne er mye raskere enn 2mb, kanskje ikke 4 ganger raskere, men det vil merkes hvis dataene du skal hente ut ligger samlet (defragmenter ofte) Gå for 8 MB minne, det er min anbefaling :)

Lenke til kommentar
for å illustrere forskjellen på 2 og 8MB minne på harddisk, kan en sammenligne med en gammeldags butikk der ekspeditøren står bak disken og kunden sier hva han skal ha. Ekspeditøren kan hente 2 varer om gangen med 2mb minne, og 8 med 8mb minne.... 8mb minne er mye raskere enn 2mb, kanskje ikke 4 ganger raskere, men det vil merkes hvis dataene du skal hente ut ligger samlet (defragmenter ofte) Gå for 8 MB minne, det er min anbefaling :)

 

nice sammenligning :lol::lol::lol:

 

men hvis det er slik, så _HVORFOR_ er det ikke 4x raskere med 2mb som 8mb ??? :roll:

Lenke til kommentar

Ytelses forskjellen mellom 2 og 8 MB Cache vil kun merkes ved lesing av mange små filer. Ved større filer har det egentlig liten betydning da disken må lese fra platene uansett og hastigheten på datastrømmen blir da bestemt av lese/skrive kapasiteten på disken generellt.

Dersom du skal bruke disken til å lagre masse store filer, kan du like gjerne kjøpe en 2MB utgave, men da prisforskjellen ofte er ganske liten så ville jeg gått for en 8MB uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...