Gå til innhold

LG 60" 60PS8000 vs Panasonic 50" 600Hz NeoPDP TX-P50G20


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

valgte å takke nei til tilbudet.

 

Snakket med en venn som jobber i TV avdelingen på elkjøp, han sa den ikke var i nærheten så ba som G20'n.

 

Han anbefalte meg ett annet TV da, som er en tilnærming av G20'n, men ikke fullt så bra.

 

LG 50" plasma-TV 50PK550: http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/tv/tv-er-storre-enn-40/50PK550N/lg-50-plasma-tv

 

Koster 11 995,- på elkjøp, men fant en super pris på netonnet.no! koster bare 6 990,-(!!) http://www.netonnet.no/art/tv-og-bilde/lcd-led-og-plasma-tv/tv-50-tom-og-større/lg-50pk550/128564.3115/

 

Noen så har hørt noe bra om denne TV'n?

Lenke til kommentar

Fikk svar fra deal.no

 

De tilbydde meg denne: http://www.deal.no/produkt.cfm?id=121284 for samme pirs, 11.999,-

 

Finner ingen tester eller anbefalinger på dette produktet. Bør jeg takke nei?

 

Har ellers ingen erfaring med LED-TV...

Det er nok en veldig god TV. Philips har kommet seg ganske bra i de siste årene syns jeg, ihvertfall har de dyrere modellene høstet en del bra kritikker. Men det er nok en side LED TV mtp prisen og fordelen med side LED kontra standard baklys er stort sett bare lavere strømforbruk og tynnere TV.

 

For å generalisere noe har man med LCD fordelen av et skarpere bilde, mer lyssterk bilde og mindre refleksjon fra skjermen (egner seg bedre i et godt opplyst rom), men en god plasma TV har man mer riktig/naturlig farge og kontrast, bedre sortnivå og dynamikk i sort og grå toner, bedre synsvinkel og ikke minst mindre tap av oppløsning i bevegelse.

 

Hvis du går for plasma er det Panasonic som er i fører setet her. Du kan f.eks lese en test på LG PS8000 og Panasonic G20 her:

Panasonic TX-P42G20 Plasma HDTV Review

 

LG 50PS8000 THX Certified 50inch Plasma Review

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

LG er ok men får fort IR. midlertidig innbrenning. på plasma panasonic er alene på toppen der

 

Bare tull det du skriver " SnikendeChris" jeg har som du vet en 50 LG PG6000 som brukes til alt pc/ PS3 spilling over flere timer og har ikke vært nær kraftig IR på de 2 årene jeg har hatt den men bitte litte IR har det vært men det forsvinner med en gang du skifter kanal.

 

Jeg har aldri rukket å irritere meg over dette da det bare syntes på en dønn sort skjerm i noen sek rett etter du har drevet med samme bilde over mange timer så forsvinner det like fort som det kom...

 

Dette vet du da vi prøvde å lære deg slikt for 1-2 år tilbake men du skriver jo fortsatt bare tull.

 

Du får lære deg forskjell på IR/midlertidig innbrenning som forsvinner med en gang kontra kraftig IR nær innbrenning det er det flere år siden noen plasma skjerm slet med dette og de nye skjermene fra LG har ikke antydning til IR overhodet så la være å skrive vås selv om du er verdens største Panasonic fanboy....

 

Du skriver at Elkjøp tjener bedre på å selge LG den tar kaka og jeg skulle like å se deg dokumentere dette? Nei forresten dette er jo bare i din egen fantasi men du går for langt når du påstår noe slikt.

 

LG PS8000 er en kjempeskjerm hvor IR ikke eksisterer og klarer trådstarter seg med 50 så er det kjempetilbud hos Dustin nå så løp og kjøp og slutt og hør på dette tullet til SnikendeChris eller Cosmo Kramer som han kaller seg nå han er fortsatt bare ung, uerfaren, og lyver så han tror det selv :roll:

 

http://www.dustinhome.no/pd_5010382764.aspx?csref=Pricecompare_prisguide_1541

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

på LCD ja. men på plasma er panasonic langt over samsung og hakket over LG. har testet mange panasonic og LG plasmaer og samsung. samsung er de værste.

 

 

les tester og tester fremhever panasonic som kongen på plasma. de har tatt over mye av teknologien fra pioneers skjermer om jeg ikke husker feil:)

 

 

på lcd er samsung uten tvil kongen på haugen men samsung er ikke god på plasma

Endret av Cosmo Kramer
Lenke til kommentar

de som var gode på CRT skjermer er IKKE gode på flatskjermer

 

Samsung og LG er faktiskt kongene på flatskjermer

 

google it

Tror du bør gjøre litt mer research før du kommer med så skråsikre uttalelser. Panasonic blir sett på som den beste produsenten av plasmaskjermer. Mulig du har rett mtp. LCD.

Lenke til kommentar

jeg har hatt 1 plasma tv fra LG og var knall fornøyd med ekstremt lite innbrenning med skjerm til bruk av xbox og pc og tv

 

jeg har så hatt 5 LCD skjermer og det er klart at den beste erfaringen og researchen min ligger i LCD men gjorde og litt research innen plasma da jeg hadde det.

 

på LCD er det ingen tvil.. der sier dere det selv... på plasma kan jeg være litt usikker da jeg ikke har prøvd så mange eller researcha like mye som ved LCD

 

sevÿ? ;)

Lenke til kommentar

Så hvorfor har min mors fast innbrenning og noen jeg kjenner får IR på sin nye LG skjerm? lte noen timer xbox og dettok lit tid før IR ble borte.

 

du kommer ikke unna at panasonic er et bedre valg. spess deres neo pdp serie

 

Så det er din mor denne gangen :roll: I fjor var det din bror... Dette IR problemet kan du bare glemme da det ikke eksisterer på PS80..

 

I dette tilfellet er LG skjermen den jeg klart hadde valgt.

 

Det blir jo tullete å sammenligne en 50 Panasonic mot en 60 LG også men konkludering pris mot marginer så er LG et klart valg.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Så hvorfor har min mors fast innbrenning og noen jeg kjenner får IR på sin nye LG skjerm? lte noen timer xbox og dettok lit tid før IR ble borte.

 

du kommer ikke unna at panasonic er et bedre valg. spess deres neo pdp serie

 

Så det er din mor denne gangen :roll: I fjor var det din bror... Dette IR problemet kan du bare glemme da det ikke eksisterer på PS80..

 

I dette tilfellet er LG skjermen den jeg klart hadde valgt.

 

Det blir jo tullete å sammenligne en 50 Panasonic mot en 60 LG også men konkludering pris mot marginer så er LG et klart valg.

 

Her var det litt påstander i alle retninger gitt.

 

Image retention finnes definitivt fortsatt, i varierende grad fra produsent til produsent og skjerm til skjerm. Det blir stort sett mindre av det for hver nye generasjon, men å påstå at det er ikke-eksisterende er bare tull. At det ikke blir permanent på samme måte som i gamle dager stemmer nok, men det sitter i såpass lenge at det fort kan være irriterende om det er noe du bryr deg om/legger merke til.

 

 

Se denne testen av PS8000 hos AVForums f.eks, en meget anerkjent kilde for anmeldelser og info om flatskjermer, og med grundige tester:

 

"Next is the issue of image retention and sadly it is still here with this latest LG model. I am puzzled as to why this is still an issue for LG and their panels as it has been highlighted for a couple of years, now. It’s not a deal breaker in my opinion as the retained information is not overly obvious when watching normal, bright images, and it does fade away after about 10-20 minutes. But it is there and if you are looking at buying this TV, it is something to weigh up and consider against all the positives we have mentioned."

 

Link: http://www.avforums.com/reviews/LG-50PS8000-THX-Certified-50inch-Plasma-Review.html

 

Min mening: Om størrelsen er viktigst, gå for LG-en, er bildekvalitet numero uno, kjøp G20.

 

Panasonic er plasmakongen for øyeblikket med G20, V20 og VT20, både LG og Samsung ligger bak både i fargegjengivelse og svartnivå. Det Panasonic ikke er kjempegode på er oppskalering av SD-materiale, her er Samsung i en klasse for seg selv.

 

[edit: For ordens skyld, her er en anmeldelse av Panasonic G20 også, fra hdtvtest.co.uk, som sammen med AVForums og CNet anses for å ha de mest pålitelige og grundige anmeldelsene av HDTVer: http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasonic-txp42g20-txp42g20b-20100308169.htm ]

Endret av N_B
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...