Gå til innhold

Acer Aspire TimelineX 5820TG coax eller toslink?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden ingen hadde kunnskap om dette tok jeg kontakt med Acer. Og jeg krev dette:

 

"Jeg ser denne maskinen har støtte for SPDIF for lydutgangen. Men er dette Toslink eller coax? Dvs kan jeg feks bruke en optisk Toslinkkabel 3.5mm, eller må jeg bruke coax.

 

Jeg tenker nemlig kjøre bilde til tv via HDMI og lyd til surroundanlegg via toslink på denne maskinen om det er mulig?"

 

Svar fra Acer: "For så å kunne hjelpe ber vi om SPDIF signalet taes ut via en 3.5 Jack (samma type som hodetelefoner), da signalet taes ut fra hodetelefonutgangen.

 

Man endrer en instilling på lydkortet til digital ut, så vil det gå ut et digitalt signal fra hodetelefonutgangen istedenfor analog lyd.."

 

 

Altså jeg fikk ikke svar om det var toslink eller coax støtte. Utrolig nok :-)

 

Så spørsmålet blir, kan dette tolkes som om singalet er optisk? Altså lys, slik at jeg kan bruke en toslink jack kabel?

Lenke til kommentar

AHH!!! ENDELIG har jeg funnet svar på det. Og det kom selvfølgelig fra hardware.no sin lanseringsguide.

 

Ser at det står: Optisk digitalutgang (SPDIF): Ja! :D

 

Selv om dette er for 3820TG og ikke 5820TG tar jeg det for gitt at det gjelder det samme for disse to modellene.

 

Gud så vanskelig det har vært å få svar på dette. Uforståelig at ikke Acer legger ved info hvor det er opplyst at SPDIF støttes optisk. :dontgetit: Et must for mange rundt kjøp og kobling til surround dette vil jeg tro.

 

Vel...vel cased closed med happy ending :new_woot:

Lenke til kommentar

Det stemmer at det taes ut i hodetelefonutgangen. Den fungerer nemlig både med vanlig hodetelefoner og optisk kabel med jack-utforming på pluggen som skal inn i maskinen (f.eks. claes/biltema har disse).

Dette er en helt vanlig utgang på laptops, har forsåvidt til gode å se en med coaxial lydutgang.

Lenke til kommentar

Dette er en helt vanlig utgang på laptops, har forsåvidt til gode å se en med coaxial lydutgang.

 

Sant det, tidligere utgaver har vel kun hatt optisk. Men med en ny pc kan man jo aldri vite. Og jeg synes det er merkelig at produsent ikke spesifiserer dette. Jeg er tilhenger av at tekniske ting spesifiseres korrekt, og det kan da ikke være så vanskelig å få til for produsenten.

 

 

Du har forresten ikke hdmi på stereoanlegget ditt? hdmi støtter jo både lyd og bilde :)

 

Nei det har jeg ikke. Da hadde ikke dette med toslink vært et tema :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...