Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tør jeg bytte fra bluecom til tiscali?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk Tiscali for litt over en måned siden...

De var veldig sene med levering, men det var visstnok det firmaet som gjør de fysiske endringene i sentralen (bravida?) sin skyld. Etter det var det bare rett på nett, uten noen problemer. Har ikke hatt noe nedetid, og alt er bra. (Har ikke fått noen regning heller, så jeg kan jo håpe...)

Lenke til kommentar
Har søkt på forumet og det ser ut til at "alle" er misfornøyd med tiscali.

Grunnen til at jeg vil bytte er at Bluecom tar 495,-(har ikke fasttlf) mens tiscali tar 379 for samme linje.

Men tør jeg å bytte?

 

 

:wink: Jeg sier bare skyld deg sjøl hvis du vil gå fra himmel til helvete :yes:

 

Du sier at du har lest andre tråder her på forumet om missfornøyde kunder hos Tiscali, og da mener jeg du burde skjønne at Tiscali rett og slett er en useriøs ADSL leverandør.... :yes:

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke skjønne at du kan tenke på det engang.. tror nesten selvmordstanker er mindre alvorlig.

 

Hva enn du gjør, IKKE bytt til tiscali... de tar ikke kundene sine seriøst. Hadde det ikke vært for at Tiscali er store utenlands, og det blir spyttet store penger inn i "Tiscali Norge" så hadde de for lengst vært døde tror jeg. De kan i 70-80& av tillfellene ikke levere den linjen du bestiller verken når det gjelder hastighet eller ping.

Lenke til kommentar
Du sier at du har lest andre tråder her på forumet om missfornøyde kunder hos Tiscali, og da mener jeg du burde skjønne at Tiscali rett og slett er en useriøs ADSL leverandør....
Hva enn du gjør, IKKE bytt til tiscali... de tar ikke kundene sine seriøst. Hadde det ikke vært for at Tiscali er store utenlands, og det blir spyttet store penger inn i "Tiscali Norge" så hadde de for lengst vært døde tror jeg. De kan i 70-80& av tillfellene ikke levere den linjen du bestiller verken når det gjelder hastighet eller ping.

Er jeg den eneste som er fornøyd med Tiscali?

Lenke til kommentar

Jeg er svært missfornøyd med tiscali.

 

Dette er hva jeg hadde å si om dem i en annen tråd for en stund siden:

Jeg har erfart at pingen til tiscali går litt opp og ned. For noen uker siden hadde jeg veldig dårlig ping en periode, så gikk den litt opp og ned, og i det siste har jeg faktisk hatt bra ping hele tiden.

 

Jeg har også hatt endel andre problemer med tiscali.

Da jeg bestilte gjør det selvpakken kom det ingenting. Så jeg måtte purre og få den senere.

Når innstallatøren så skulle koble på linjen (ikke montør, men han som ordner så jeg faktisk får tilgang til ADSL) gjorde han en elendig jobb, slik at ingen ting virket. (Men han jobbet for telenor, så det var ikke tiscali's ansvar) For å få oppklart dette måtte jeg ringe til tiscali's kundeservice minst 3 ganger før jeg kom fram til en som faktisk forstod seg på dette og skjønte at det var noe feil på linja. Så måtte jeg altså vente ytligere en uke før ny installatør kom og fiksa linja.

Deretter kom regningen på 2400 kr hvorav 1000 kr for opprettelse av ab, 1000 kr for montør, og 400 kr for første månedsavgift. Dette skulle jeg absolutt ikke betale. Opprettelse av ab og første månedsavgift skulle være gratis i kampanjeperioden og montør hadde jeg ikke benyttet meg av.

Da var det altså bare å ringe tiscali igjen. Damen jeg pratet med hadde vanskelig for å forstå hvorfor jeg mente jeg ikke skulle betale for opprettelsen før hun plutselig utbrøt 'Åja! Du har bestilt under kampanjeperioden!', som om det var et spesialtilfelle. Kampanjeperioden hadde da pågått i nesten ett halvt år.

Men jeg fikk da ordnet opp (trodde jeg), kundeservice lovte å rette opp feilen.

I går fikk jeg imidlertid enda en regning. Denne gangen en purring pålydende 1000 kr. De 1000 kronene skulle være et restbeløp etter at den første regningen var redusert. Altså feil igjen.

Da var det altså bare å ringe tiscali enda en gang.

 

Så nå blir det spennende å se hva det neste blir...

 

I det siste har jeg i tillegg tidvis opplevd ganske mye nedetid på linja mi.

Så jeg skal ihvertfall garantert bytte til en annen ISP så snart bindingstiden er over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...