Gå til innhold

Test av IBM Thinkpad T40


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er nok bra saker, men dyrt i forhold til f eks Acer. Har noen funnet noen steder som selger IBM-maskinene rimelig? Selv har jeg sett på Gigashop.no som selger T40 fra kr 20 941 ink mva.

 

Prisen som er oppført i testen er ESPR (estimated street price) som jeg har fått fra IBM. IBMshop eller noen andre selger det helt sikkert billigere eller dyrere.

Lenke til kommentar

Rå maskin og IBM har visst senket prisene litt, men ikke nok... synd at tastaturet ikke var helt topp også.. Men hadde jeg hatt spenna ville det nok blitt den maskinen :D

 

Hva synes dere om skjermen? Synes det var litt rart dere ikke kommenterte at den kun er XGA.. men den fåes kanskje med SXGA også?

Lenke til kommentar
Lokket på maskinen blir fort skittent

?

 

Selv så har jeg en IBM liggende her hjemme, husker ikke modell nå men;

der har jeg også litt problem med at lokket tiltrekker seg alt mulig rart av rusk og rask. 10 minutter i pc-vesken er nok til at jeg må bruke 20 minutter på å fjerne støv.

Lenke til kommentar

Ser at mange tykkjer T40'en er dyr. Eg har mulegheit til å bestille eit begrensa antall av nesten samme modell som testa her (TC119NO - PM1.3GHz MED DVD/CDRW) til ca13.500,- ink. mva.

evt. R40(TR43GNO - PM1.3GHz MED DVD/CDRW) til ca11.500,- ink. mva.

 

Sjå ibmshop.no for detaljar.

 

Nokon som er interessert? Sei ifrå innan 18.6

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

T40 er to ting ;

 

- en komplett maskin med det man trenger på 2 kilo med optisk drev. for arbeid med windowsprogrammer. fokus på mobilitet

 

- en arbeidsstasjon med alt innebygget og masse power, men forsatt like mobil. denne heter t40p.

 

26000 kroner for studentutgaven ? Javel, sånn er det med IBM. De velger å selge få maskiner i norge til privatpersoner, fordi det er vanskelig å få et kjøp fra en privatperson til å lønne seg. Dessuten betaler du for uhorvelig mye annet rusk når du kjøper en ibm. F.eks. kommer alt preinstallert og satt opp (skjekk hva det koster hos dell), og ibm har skreddersydd en god del programmvare som bare fungerer med maskinen. De har også sitt rapid restore programm, og min maskin er utstyrt med security chip, for å kunne kryptere informasjon på disken. Alle komponenter i maskinen er utførlig testet, og det hele virker og virker (akkurat som med toyota). IBM lager også sine egne driverutgaver av de forskjellige driverne. Dette gjør de for å få økt stabilitet, -man får altså mindre ytelse, men det virker og det virker.

 

Selv sitter jeg på en T30 og det er for meg totalt uinteressant om lokket blir skittent eller ikke. Jeg har forøvrig tre timer battertid med min maskin (den bruker ca. 16-17 watt i word på laveste ytelse, og batteriet er på ca. 45 timewatt). Det er omtrent det samme som m500 fra dell, men den har den nye centrino teknologien, noe som viser et annet aspekt med IBM; -de arbeider med noe, -gjør jobben for å si det slik, før de setter det ut i markedet. Dell stoler på "hypen" til centrino teknologien.

 

Ja, det koster å være kar, men så betaler du også for at mange mange folk jobber med konseptet bak maskinene dine.

 

Et godt eksempel er en opplevelse jeg hadde med min maskin. Noen av pixlene på skjermen min begynte å henge igjenn (bare rødt), og jeg ringte IBM, oppga serienummer og hva som var feil. Personen i andre enden sa "høres ut som om du har en dårlig skjerm, -ringer deg om et par dager". Som sagt så gjort, -jeg ble kontaktet av IBM som kom og skiftet ut skjermen min der og da. Til tross for at det ikke var en enormt kritisk feil (jeg arbeider med bildebehandling proffesjonelt) så var alt oppe å kjøre på tre dager. Det betaler jeg også for. Hvis det er knekkende likegyldig for deg hvorvidt du må ha maskinen inne i to uker hos noen andre eller ikke, så bør du holde deg unna IBM, og heller bruke pengene på annet.

 

 

 

johanG.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...