Gå til innhold

Noen anbefalinger av skjermer for Eyefinity(spill)?


Nor-MAL

Anbefalte innlegg

Jeg skal skaffe skjermer for ett eyefinity oppsett(spill), har prøvd det med å låne 2 skjermer + den jeg har nå, og det var skikkelig morro =)

 

Jeg brukte ett passivt displayport til dvi adapter, det funket, men ikke problemfritt. Det var problemet at ikke alltid så ville displayport skjermen få 1920x1080 oppløsning, og at den var ofte svart(spesielt i begynnelsen). Dette ble det mindre og mindre av, som at skjermen ble mer og mer vant til det (selv om det var bare rundt en dag jeg prøvde dette)

 

Men problemet er at det var ikke alltid displayport adapteret greide å gå inn i eyefinity, og det skjønner jeg godt, det er ikke ett aktivt ett som kreves offisielt sett(plugge inn og ut adapteret fra kortet til det funker blir litt for slitsomt, var ett passivt dp <-> vga).

 

Med det sagt, så trenger jeg 3 skjermer. Er det noen løsninger som fungerer bra hvor man har 2 skjermer på dvi og en med displayport(native) hvor modellene er nokså like?

 

Den skjermen i "midten" blir dyrere hvis den har displayport mest sannsynlig, men kanskje også bedre kvalitet.

 

Det blir vel valget mellom 2 dvi skjermer + en native displayport skjerm eller 3 skjermer med en på ett aktivt dp <-> dvi/vga adapter.

 

Vil gjerne ha minst ~24", også at dem ikke koster veldig mye, helst ikke over 5k (~6k hvis jeg slipper å skaffe DP <-> Dual link dvi adapter, som er rundt ~1k).

 

Jeg bryr meg ikke om skjermføttene til skjermene, skal ta i bruk vesa fester, så dem trenger jeg ikke =)

 

Jeg prøvde med G2411HD skjermer, kan kanskje få skaffet de jeg lånte. Men jeg får byttet den ene G2411HD skjermen mot 3 nye eller kanskje få de 2 G2411HD skjermene jeg lånte.

 

Rammene må ikke være veldig brede, men det er vel overflødig å nevne? =P

 

er jo denne BenQ G2420HDBL (LED) til 1495kr per stk nå. Er dette et fornuftig valg?

 

Jeg tror jeg legger merke til flimring lettere enn andre også?

 

Har man bruk for ett Aktivt Displayport <-> DVI/VGA adapter framover noe særlig hvis DP blir vanlig?

Endret av Nor-MAL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har peng så ville jeg anbefalt 3 av disse http://www.komplett....aspx?sku=575424

 

De er enormt gode. sitter med 1 nå å titter på det jeg skriver her, de har gode stats og god størrelse til en billig penge. flere som anbefaler disse fremfor andre skjermer.

27" er det nye som er inn ;)

 

 

hvis prisen spiller en rolle så ville jeg gått for 3 av disse http://prisguide.har.../produkt/113378

Gode stats til en billig penge

Endret av DrHawkins
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...