Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye høyttalere, a little help please (A)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sub-bass is a term used to describe audible sounds below 90 Hz and extending downward to include the lowest frequency humans can hear, typically 20 Hz. Sound systems often feature one or more subwoofer loudspeakers that are dedicated solely to amplifying sounds in the sub-bass range. Sound below sub-bass is called infrasound.

 

wikipediaa var ihvertfall enig med meg (selv om jeg ikke alltid stoler helt på den siden da, men 80Hz-90Hz er hva jeg har lest meg fram til tidligere også)..

Lenke til kommentar

Eh, jo, med såpass bra montering + masse dempoing gjengir midwooferne bass helt ned i 40hz.

For å si det sånn, jeg merker stor forskjell på om jeg deler ved 80hz eller 50hz

- selv med slak flankesteilhet...

 

Edit: Nå koster frontsettet mitt 8000,- nytt da,

så det skulle jo egentlig bare mangle... ;)

Endret av Carisma'03
Lenke til kommentar

Jammen bra de mellommtonene/mid som går så mye som 20Hz under hva selv produsenten påstår.

 

Men nå var det ikke det settet det var diskutert?

Rundt 80Hz er fremdeles min mening sånn ca de billigere settene bør deles (om det skal spilles høyt ihvertfall).

 

Ja, synes det er fornuftig å oppgi litt høyere, så blir man heller overrasket. ;) Men jeg tror det er oppgitt hvor det anbefales å spille ned til, når man deler de ved 40hz eller 50hz så tåler de jo ikke fullt så mye...

 

Nei sorry OT her, jeg er enig i det siste du sier - 80hz er en grei frekvens for billigere sett, hvis man skal guffe på skikkelig (og det er jo morro å gjøre iblant :)). Men 80hz er for høyt for en sub e.m.m., kan fint dele frontsett på 80hz og sub på f.eks. 60hz eller lignende...

Lenke til kommentar

Jeg snakker om Comp'ene som i subben

 

Comp'ene er da 2 x12" Kicker Comp subb elementer :p

 

Så da mener jeg jo at det er morro å spille med subben så lavt at jeg ikke hører hvor i bilen den står.

 

SPG'ene er delt på 100 hZ, subben spiller ikke mer enn 50 hz.

Endret av TMK9C
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...