Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye høyttalere, a little help please (A)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaja testa de siden jeg satt de inn ;)

I morra får jeg subben tilbake fra reparasjon (bakveggen hadde løsna fra bunnplata)

Må bare finne no god jord og trekke signalkabel + remote og basskontrollkabel fram så er det dunk i trunken og :D

Også er det bare å skjære ut plast dritten som hindrer meg i å få plass til ledningene bak spilleren så den slipper å stå en halvmeter ut av dashen :D

Lenke til kommentar

Pioneer DEH7200 SD heter den vel...

HPF kan settes på 125, 100, 85? 63, 50 hz tror jeg det var..

 

Leste i manualen nå. Det var visst at ikke de lave tonene skulle sendes ut til de øvrige høyttalerene. :D

Også kunne jeg stille MC på 50, 63, 80, 100 og 125 hz. Den skulle bestemme hva som går ut ti subben. Alt under der altså :D

 

Da er vel cluet å sette de på samme plass eller så jeg får alle frekvensene ? :p

 

Skal hente subben snart så det blir bare å teste :D

Endret av TMK9C
Lenke til kommentar

Mine 5.25" takler fint 50hz uten at det gjør så mye (til en viss grad da), så jeg ville hvertfall prøvd. Men er jo litt billig ja, så 63hz eller 80hz blir det vel antakelig da. Med HPF på 63hz får du litt mer punch foran i bilen, og det er aldri feil. :thumbup: Men subben ville jeg uansett satt til 50hz, så den ikke blir så lett å lokalisere (bedre lydbilde foran) - men det er bare min smak da. :love:

Lenke til kommentar

Mine 5.25" takler fint 50hz uten at det gjør så mye (til en viss grad da), så jeg ville hvertfall prøvd. Men er jo litt billig ja, så 63hz eller 80hz blir det vel antakelig da. Med HPF på 63hz får du litt mer punch foran i bilen, og det er aldri feil. :thumbup: Men subben ville jeg uansett satt til 50hz, så den ikke blir så lett å lokalisere (bedre lydbilde foran) - men det er bare min smak da. :love:

Han på brs sa at comp'ene trivdes best på 50hZ så jeg setter den på det..

 

Billig komponentsett?? Jeg syns det var dyrt jeg.. Men nå går jeg på lærlinglønn da..

 

Jeg gidder ikke å spille bass foran når jeg har subb baki da :p Han anbefalte å sette komponentsettet på rundt 100 hz en plass.

 

Hvor stor formue må man betale for at det ikke er billig liksom ?

Lenke til kommentar

Byggskum funker fett det, da slipper jeg å ta ut hattehylla, for skummet utvider seg og holder alt på plass :D

 

Evt hvaslags saker ? Er no i festene til hattehylla som klirrer, for la jakka mi oppå og da ga det seg :p Kanskje bare få tak i noen tunge hatter xD

 

Carisma: Jeg vil helst beholde hattehylla for utseendet til bilen's skyld :p

 

Forresten så var 50hz konge å høre.. eh føle på.. Jeg kan ikke høre at det kommer fra trunken, bortsett fra skranglinga i hattehylla :p

 

Utrolig digg å endelig ha bass, og i tillegg slippe lydbildet baki bilen som jeg hadde i vectraen med 6x9 i kasse bak.. Sound.. WEEEEEEEEEE :D

 

 

BTW.. hvis jeg skal skru fast forsterkeren i basskassa, bør jeg bore hull til skruene i kassa først? Leste en plass at mdf kunne sprekke hvis ikke.. holder 1 mm hull eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...