Gå til innhold

Steam og ikke steam


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981287349

Kjøp BF:BC2 på Steam.

Ingen plate, kan installeres uendelige ganger og patcher og lignende blir installert automatisk.

Du kan spille med venner via Steam og venner som ikke har Steam.

 

Prisen er kanskje høyere på Steam, men veier opp for det i lengden.

Lenke til kommentar

Har ikke BC2 en no CD greie om du kjøper det på CD også?

Tror du får med DRM av noe slag da.

 

Du får valget om du vil aktivisere spelet gjennom serverane deira eller ikkje. Vel du å gjere det slepp du å bruke DVD-plata når du køyrer opp spelet. Takkar du nei, så må du bruke DVD'en afaik.

 

Sjekk prisane på Bad Company på amazon.co.uk eller play.com forresten. Du kan gjere eit bra kupp! Dobbeltsjekk at prisen fortsatt er under 200 kr, så slepp du toll.

 

Men personleg hadde eg foretrukket å hatt spelet på STEAM, på grunn av gode features. Dessverre er prisen på AAA titlar som sel godt, særleg Modern Warfare og Bad Company 2, ganske høge på steam i forhold til play.com og amazon.co.uk.

 

EDIT:

amazon.co.uk : 16 pund

play.com : 25 pund

Endret av AshtraY
Lenke til kommentar

OBS.. Så ikke det keitran skrev...

 

Men du kan vel få registrert serialen i Steam?

Det går iallefall med COD:MW2 så jeg ville jo da tro at det skal gå...

Er det rart? Ettersom MW2 KREVER at du bruker steam.

 

Du kan ikke koble spillet til steam på samme måte som om du kjøpte det i steam, men du kan få steam overlay osv. ingame.

Lenke til kommentar

OBS.. Så ikke det keitran skrev...

 

Men du kan vel få registrert serialen i Steam?

Det går iallefall med COD:MW2 så jeg ville jo da tro at det skal gå...

Er det rart? Ettersom MW2 KREVER at du bruker steam.

 

Du kan ikke koble spillet til steam på samme måte som om du kjøpte det i steam, men du kan få steam overlay osv. ingame.

 

Nå sa jeg jo ikke at Steam ikke krevde det heller da!

 

Kan ikke dere som da har BC2 (jeg har det dessverre ikke) skrive hva som blir forskjellen med/uten Steam?

 

Sånn som jeg forstår det er de bare patcher o.l. som ikke blir oppdatert automatisk, når du ikke kjøper gjennom Steam. Alle andre funksjoner, som å koble seg til samme server som venner osv, får du uansett. Det er iallefall slik jeg har skjønt det.

 

Kan hende det er mer, men det får en annen skrive, da siden jeg ikke vet så mye om BC2 via steam og uten...

Lenke til kommentar

OBS.. Så ikke det keitran skrev...

 

Men du kan vel få registrert serialen i Steam?

Det går iallefall med COD:MW2 så jeg ville jo da tro at det skal gå...

Er det rart? Ettersom MW2 KREVER at du bruker steam.

 

Du kan ikke koble spillet til steam på samme måte som om du kjøpte det i steam, men du kan få steam overlay osv. ingame.

 

Nå sa jeg jo ikke at Steam ikke krevde det heller da!

 

Kan ikke dere som da har BC2 (jeg har det dessverre ikke) skrive hva som blir forskjellen med/uten Steam?

 

Sånn som jeg forstår det er de bare patcher o.l. som ikke blir oppdatert automatisk, når du ikke kjøper gjennom Steam. Alle andre funksjoner, som å koble seg til samme server som venner osv, får du uansett. Det er iallefall slik jeg har skjønt det.

 

Kan hende det er mer, men det får en annen skrive, da siden jeg ikke vet så mye om BC2 via steam og uten...

Så hvorfor si det da? Siden det er en selvfølge at MW2 går sammen med steam. Samme er det med CS selv om du kjøper plata.

 

Forskjellen mellom kjøp i steam og ikke kjøp i steam:

 

- Ingen DRM i Steam (kjøper du plata kan du bare instalere det 10 ganger)

- Ikke automatisk oppdatering med plate(men du kan i stedet sette BFBC2 Updater som snarvei og kjøre den i stedet for selve programmet før hver start ettersom den kjører spillet etter søket, men da er jeg usikker på om du får steam overlay til og funke)

- BFBC2 har friendslist på menyen så du kan enkelt joine venners game der.

 

Alt jeg kom på i farta, tviler på at det er noe mer.

Lenke til kommentar

 

Så hvorfor si det da? Siden det er en selvfølge at MW2 går sammen med steam. Samme er det med CS selv om du kjøper plata.

 

 

Fordi MW2 og BC2 er konkurrenter ?

Så fordi du liker et spill så går du inn på diskusjonstråder om konkurrerende spill og promoterer spillet du liker? Vil tro de som spiller BC2 vet hva de vil ha uansett, så lykke til.

Lenke til kommentar
Nå havner vi litt OT her, men er det noe mer trådstarter lurer på?

Det trådstarter lurer på er besvart i min forrige post.

 

Jeg liker BC2 like godt som MW2!!

 

Har jeg promotert MW2 ? Nei, jeg sa bare at siden spillene er like så jeg ville tru at dem hadde samme oppsett med Steam...

De er jo ikke i nærheten av like engang!! Det eneste de har til felles er at de er FPS.

Lenke til kommentar
Nå havner vi litt OT her, men er det noe mer trådstarter lurer på?

Det trådstarter lurer på er besvart i min forrige post.

 

Jeg liker BC2 like godt som MW2!!

 

Har jeg promotert MW2 ? Nei, jeg sa bare at siden spillene er like så jeg ville tru at dem hadde samme oppsett med Steam...

De er jo ikke i nærheten av like engang!! Det eneste de har til felles er at de er FPS.

 

Jeg spurte klart og tydelig om det var noe MER TS lurte på!

 

Nå har jeg kun prøvd MP på BC2, og det var lovende, har planer om å kjøpe spillet i nærmeste fremtid. Det lille jeg prøvde var ganske likt oppsett, nå tenker jeg ikke på våpen og perks o.l.

Det kan godt hende det er mye forskjellig som jeg ikke vet om, men det lille jeg prøvde lignet på MW2...

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en nøkkel på nettet, ca 150kr , slengte keyen inn på ea download manager så fikk jeg laste ned spillet. Blir ikke mye enklere enn det, ser ingen fordeler med og ha det på steam, definitivt ingen fordeler som er verdt å betale 200-300 kr mer for .

 

http://www.g2play.net/store/Battlefield-Bad-Company-2-Standard-Edition-EA-Download-Manager.html

Endret av Crispin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...