Gå til innhold

Priser på 4GB RAM brikker...


plex-

Anbefalte innlegg

Noen som har fått med seg noen estimater på hvordan det kommer til å gå med ram priser de neste måneder? Skulle hatt en maskin med mest mulig minne, men surt å bruke 9 lapper på 24GB nå om det er forventet å gå ned om alle analytikerne forventer en dropp om en måneds tid.

 

Forresten noen som har satt sammen en i7 boks med 24GB RAM og har en bra kombinasjon av brikker/hovedkort å anbefale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

RAM er forventet å ligge på samme pris. Vi hadde en unaturlig lav pris for en stund siden, men det kan hende de store settene (12GB og opp) vil gå litt ned..

 

Hva trenger du 24GB RAM til egentlig?

 

Trenger noe å kjøre labber på. Så den skal stå som host i virtualiseringsmiljøet mitt. Litt surt å bruke så mye penger, men men :-) Får satse på at jeg lærer nok til at jeg kan forsvare det.

 

Ser for meg en 24GB RAM med en i7 930 CPU og så kjører jeg 6x1TB SATA disker jeg setter på en Adaptec 3805 SAS/SATA RAID kontroller.. Litt spent på å se hva som blir flaskehalsen. Hadde 12 GB på en tidligere host og da var det det som stoppet først.

Lenke til kommentar

du får kjøpe deg evga sr2 og 48gb ram ;)

å to stk 930 :)

da tviler jeg på at det blir mangel på ram :lol:

 

Hvordan er det egentlig med disse to-cpu kortene. Jeg har fått det for meg at det er 6 minneslotter pr. prosessor. Liksom at en ikke kan sette inn 12x2GB brikker og så bare kjøre en CPU?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...