Gå til innhold

Corsair obsidian 800D verdig arvtager før CoolerMaster Stacker (første utgave) ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vurdert å pensjonere mitt gamle CoolerMaster Stacker kabinett. Har hatt dette kabinettet i rundt tja 5 år

(det føreste cooler master stacket som kom ut på markedet)

Har defor sett for meg Corsair Obisidan 800D kabinettet. Er dette en bra arvtager ? går også utifra at det følger

med forlenger kabler til diverse kabler enn har om dette ikke er langt nok.

Har også lest et sted at det er mulig å bytte ut sidedør med et som ikke har vindu.

Har fra før av Toughpower 850W. Går utifa at denne passer i kabinettet.

Har også vurdert å bytte ut min svære cpu vifte basert kjøer med kanskje Corsair H50 eller CoolIT ECO A.L.C. CPU Kjøler. Er disse noe bra ?

Trenger synspunkt og anbefallinger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Obsidian 800D er sikkert bra det mens syns det var veldig dyrt med veldig lite kjøling så lurer derfor hva som egentlig er i det kabinettet.

Jeg ville heller gått for et kabinett med ordentlig kjøling i som for eksempel CM HAF 932, det er bra løsninger, god plass, greit å ha det ryddig og veldig bra kjøling i det.

cpu kjøler: CM v8 og v10 samt Noctua sine vifter er det beste som er på markedet for tida ;)

selv har jeg hatt CM v8 og jeg holdt vanvittig gode temps

http://img52.imageshack.us/f/kjlingmedv8.jpg/

idle temps

http://img214.imageshack.us/i/15minsrenderedtemps.jpg/

load temps

Skrevet (endret)

CM HAF 932 ser ut til å være et bra kabinett, men kan se ut som mangler støvfilter ? Om jeg har rett, er det mulig å skaffe seg støvfilter å montere inn ?

CM Cosmos er altfor likt innvendig mitt gamle og kommer ikke til å velge det.

Endret av spetter
Skrevet (endret)

japp, men så på det i samme slengen i det du tipset meg med 932 smile.gif

Skal se om jeg etterkvart så undersøkt om det er mulig å skaffe seg spesifikke støvfilter til 932

edit: Går utifra at HAF x er storebroren til Haf 932 og veldig like.

Endret av spetter
Skrevet

hehe ja. jeg liker bedre v8 pga den bygger seg i høyden og ikke til sidene. de er svære men det er alle vifte kjølere som er gode den dag i dag.

skal du ha gode temps under load så du ha ei stor ordentlig vifte til cpu,

Gjest Slettet+8974354
Skrevet

ja men med dårligere kjøling. 932 er forbedra versjon av X ;)

Akkurat den der er feil, det er omvendt ;)

Skrevet

ok. HAF X fremfor 932 ? var ikke mye prisforskjell på dem. Går nok for CM eller dette kabinettet hvis jeg ikke finner andre alternativer

Skrevet

ja så lenge X kom i etterkant så er det den oppgradert så bli nok den som blir anbefalt da ja, specsene og alt så veldig bra ut så du mister ingenting i forhold til 932.

kjør på :)

Skrevet

HAF X review =

#!

spennende produkt. ser at det er noe luftfilter. samt at det øvre filtret kan flyttes til helt ned osv.

Blir nok HAF X istedenfor 800D

Skrevet

Haf X virker som en bedre versjon av 932. Det er nå satt inn støvfiltere osv. Og to svære 230mm(?) i toppen om jeg husker rett, i haf X. Og det er også lakkert svart på innsiden, om jeg fortsatt husker riktig.

Ville helt klart valgt HAF X fremfor 932. :)

Skrevet

Det kommer vel ann på hva slags kjøling du skal ha :) På vannkjøling er 800D det klart beste, mens HAF kabinettene er bedre på luftkjøling. 800D er også lagd for å kunne bruke Corsair sin H50 kjøler om du skal kjøpe den, mens den kanskje vil ødelegge litt airflow i HAF X om du setter den slik Corsair anbefaler.

Skrevet

Blir luft på meg.

Bytter trolig cpu vifta med V8ern.

I og med at det er noe ventetid så har jeg bestilt med HAF X kabinettet og V8ern foreløpig. Så får vi se om jeg ombestemmer meg før utstyret kjem på lager.

Kun 1 vifte på toppen med option til en til. Men, som jeg har sett i review så kan 2 vifter trekke luften ut før rekker å kjøle ned ustyret innvendig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...