salah Skrevet 5. juni 2010 Skrevet 5. juni 2010 Naboen har en Audi A6 med 2,5 V6 TDI (150 HK), ser ut som det er S-Line (ihvertfall det som står på ratt og diverse andre steder) og har gått 270 000. Han selger den for 38 000 kroner. Av feil som er på den er et par småriper og en oljelekkasje i motor (han sier det er en simring eller noe lignende som har gått). Ellers har bilen alt elektrisk (vinduer, speil, soltak etc), skinnseter og masse annet snadder. Den har automat. Ingen rust, den ene hjulbuen har mistet lakken på en tynn stripe på ca. 2 cm, men heller her er ingen rust. Bilen må EU-godkjennes til sommeren og bremseskiver og oljelekkasjen mangler. Han kjøper inn og monterer nye bremseskiver og bremser, men oljelekkasjen sier han at jeg må selv ta. Spørsmålet er om dette er en bil verdt 38 000 kroner?
salah Skrevet 5. juni 2010 Forfatter Skrevet 5. juni 2010 Det er 1999. Noen kjente feil med disse bilene?
erasmussen Skrevet 5. juni 2010 Skrevet 5. juni 2010 Det er 1999. Noen kjente feil med disse bilene? Prisen var jo gunstig da, men det er generelt MYE trøbbel med 2,5 V6 TDI - spesielt kammene, men også dieselpumpe, tiptronic++ . Her er en link fra Vw Audi Club forumet med mye info om denne motoren: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=47293&highlight=2%2C5+tdi
salah Skrevet 7. juni 2010 Forfatter Skrevet 7. juni 2010 Jeg vet symptomene på den syndromen er at at bilen trekker dårlig, men hvilke andre symptomer er det på dårlige kammere og typiske motorfeil på denne bilen? Den har jo som sagt også en oljelekkasje, kanskje dette er medvirkende? Er det noen andre som har erfaring med denne bilen?
Inception_ Skrevet 16. juni 2010 Skrevet 16. juni 2010 Håhå, skeptisk Jeg tror ikke det er et lurt valg, ikke bare fordi at noe dritt mest sannsynlig kommer til å skje med den, men fordi den er så godt som svartelistet av forsikringsselskapene. Om du absolutt skal ha deg en, kjøp en med overhalt motor og for guds skyld, en som har full historikk på olje og silbytte på auto/tiptronic kassen.. denne kasse ner samme som står i 2.4/2.8, som har lavere moment.. Jeg ville mye heller gått for en chippet 1.9tdi (de er knall) eller en 2.5 R5 fra C4.
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 16. juni 2010 Skrevet 16. juni 2010 Enig med Inception her, den motoren er ikke akkurat yndlingen til forsikringsselskapene Hadde heller satset på 1.9 TDI (eller 1.8T hvis det ikke er så nøye med diesel) I tillegg hadde jeg generelt vært skeptisk til VAG-biler som har gått såpass langt.
salah Skrevet 16. juni 2010 Forfatter Skrevet 16. juni 2010 (endret) Jøss, ut ifra det jeg har lest på diverse forums og det mekanikere har sagt, virker det som om KIA overgår VAG i kvalitet. Alle kommer med sterke advarsler om disse bilene. Og broren min sin A6 (1.8T, 2004) er jo også ofte inne til verksted (alvorlige feil som clutch, dårlig turbo etc.) selv om han er rimelig forsiktig grunnet at bilen kostet noen kroner. Snakket med naboen igår, han sa at bilen trekker litt dårlig fordi luftmassemåler er gått eller noe. I følge en mekaniker er nettopp oljelekkasjen og at bilen trekker dårlig et godt og omtrent skuddsikkert tegn på at toppen går mot alderdommen. (korriger her dersom jeg er på bærtur) Jeg fortsetter å ha Opelen min. Spesielt pent er den ikke, ikke får jeg status blant gutta, og masse fancy funksjoner har den heller ikke. Men makan til stabil, pålitelig og kraftig bil har jeg aldri vært borti. Endret 16. juni 2010 av salah
Inception_ Skrevet 19. juni 2010 Skrevet 19. juni 2010 Næh, det er ikke så ille som man skal ha det. Men visse motorer er å fraråde, bl.a. 2.5 TDI. 1.8t er en kjempebra motor med lite feil, samme med 1.9tdi. 1.9'en er evighetsmaskin med rett vedlikehold. 2.8 er tålelig bra kvalitet på Audi har nyere teknologi, av og til med barnesykdommer.. trause biler er som regel mer driftssikre, men også mye kjipere.
E.Everett Skrevet 21. juni 2010 Skrevet 21. juni 2010 skal si noe ganske kjapt.. naboen vårres hadde en sånn bil. 2.5 TDI .. oljetrykket døde 2 ganger på den.
phnx85 Skrevet 23. juni 2010 Skrevet 23. juni 2010 2.5 V6 TDI, spesielt 150hk utgaven (motorkode AFB og AKN), er utsatt for problemer med slitasjer på kammer. Dette ble riktig nok utbedret i 2002 med andre kammer og rullevipper til ventilene. I tillegg er det ikke uvanlig at både turbo og dieselpumpen tar kvelden. Tiptronic kassen har heller ikke det beste ryktet når det gjelder pålitelighet. Jeg ville styrt unna 150 hesters utgaven, men hvis du har lyst på bilen ville jeg tatt den inn på et verksted og fått de til å inspisere kammene og turboen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå