Gå til innhold

Western Digital disk ødelagt, bad clusters :(


Anbefalte innlegg

Har en 80 gb som jeg er livsavhengig av, der ligger bla. alle mine nødvendige programmer og masse film som jeg har filma (driver med filmredigering).

 

Jeg har hatt bad clusters på en steingammel disk før og vet hvordan en disk oppfører seg da og hvilken lyder den lager, som den gjør nå :cry::cry:

Masse kan brukes på disken, og i det siste har jeg lagra masse film derifra fra DV-tape, men nå virker det som om disken ikke orker mer :roll:

 

Hva kan jeg gjøre for å "slette" de bad clusterene / sektorene ?? Er det noe program som kan gjøre det ? Får det ikke til med partition magic 8 :cry:

 

Takk for hjelpa på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil anbefale deg å kjøpe ny disk ASAP og flytte over det du rekker. Å redde en ødelagt disk koster fort 40000 og oppover(er dataene så viktig?)...

 

Er litt usikker på om disken din har tatt kvelden allerede, men det fins mange måter å prøve på selv, bl.a nedfrysning etc. Du finner sikkert masse på google om emnet...

Lenke til kommentar

Gå inn på siden til western digital.

 

http://support.wdc.com/download/index.asp

 

På denne finner du et program for å sjekke HD din. Programmet retter på feilen om det lar seg gjøres. Har du en annen disk så anbefaler jeg deg å instalere OS på den og sette den "defekte"disken som slave og se om du får kopiert over filene du ikke vil miste.

 

Jeg har hatt to WD 80 GB disker som har gått til dundas før garanti tiden, men fikk da selvfølgelig nye. Men surt å miste data. Backup er alltid kjekt. :smile:

Lenke til kommentar

Har hørt det er vanvittig dyrt å redde en disk ja, men jeg får vel bare kjøpe ny. BTW, har testa Western Digital programmet, får ikke fiska det. Lurer på om disken er stygt ødelagt inni. Men er det sånn at bad clusters kan spre seg eller er det alltid den "ene" sektoren som er defekt og kun den ?

 

Backup er vanvittig kjekt ja :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...