Gå til innhold

vsync ON eller OFF i WOW?


Anbefalte innlegg

Kan jo begynne med at nesten 80% +/- sitter med LCD 60hz skjerm per dags dato, dvs du vil maks oppnå 60 FPS i et spill som maks FPS, eller det skjermen kan vise. Selvsagt kan du får 100-200 FPS men skjermen vil bare vise 60 fps, jah men hvorfor bruke Vsync?

 

Har lest dit og datt, vet ikke om jeg har blitt klokere av dette, noen som kanskje har mer erfaring/skills angående dette må rette meg :!:

 

Vsync på (on), du har disse framerates med 60hz skjerm 60,30,20,15,10 ++ dvs, sitter du med Vsync PÅ og ganske så high-end system da vil du ha 60 FPS, den vil ikke overstige siden VSYNC er på, men skulle det komme situasjoner hvor FPSen vil droppe under 60fps, som for eksempel 50? så vil du egentlig bare ha 30fps fordi det er neste i listen.

 

Vet ikke helt 100% hvorfor det skjer men det skal visst nok være noe med at vsync setter frames på venting og dermed halveres det, men som sagt, rett meg hvis jeg er helt på villspor nå.

 

Så...

 

Egentlig eneste positivt det jeg har skjønt med vsync er at du slipper noe som kalles for screen-tearing noe som kan oppstå ved å ikke ha vsync PÅ, men personlig må jeg si at jeg har aldri opplevd dette i WOW :ermm:

 

Kjører selv vsync på men har sterkt vurdert å slå den av, opplever jeg det så kalte screen-tearing så er det bare å slå den på igjen.

 

 

Bruker dere vsync på eller av? :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...