Gå til innhold

hvilket skjermkort bør man velge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Visst du kjører to 5850 får du best ytelse men du mister da muligheten til å oppgradere med et til. Kjøp et 5870 og oppgrader til CF til neste år så har du en pc i god tid framover. Velg gjerne et kort med custom kjøler(ikke den vanlige blåse viften) koster vel litt mer men du får mindre støy og mindre varme.

Lenke til kommentar

Jeg tror du sparer deg selv for en del styr ved å gå for en ett korts-løsning.

 

Selv kjøpte jeg et HD5870, og til spill fungerer det overlegent. Som nevnt kan du heller kjøpe et til senere når spillene har blitt mer krevende og prisen på HD5870 har sunket.

 

Eyefinity støttes vel av alle skjermkortene?

Trodde ikke du trengte en egen versjon.

Lenke til kommentar

Jeg tror du sparer deg selv for en del styr ved å gå for en ett korts-løsning.

 

Selv kjøpte jeg et HD5870, og til spill fungerer det overlegent. Som nevnt kan du heller kjøpe et til senere når spillene har blitt mer krevende og prisen på HD5870 har sunket.

 

Eyefinity støttes vel av alle skjermkortene?

Trodde ikke du trengte en egen versjon.

 

du vet vel at de fleste produsentene har sine egne eyefinity 6 kort. de har 2gb og koster litt mer enn de vanlige 5870 kortene. :) det følger med adaptere som konverterer mini displayene om til hdmi, dvi osv

Endret av steelspam
Lenke til kommentar

Radeon HD5870 gir mest for pengene og overlegen ytelse i forhold til andre kort, ikke bare i samme prisklasse, men også nVidias kort gjerne koster tusen kroner ekstra. Selv tenker jeg å gå for ett Sapphire Vapor-X som har Sapphires egen kjøling. Link til kortet i prisguiden.

Det finnes også en modell med 2 GB minne av samme kortet.

Spilte faktisk med det skjermkortet (vapor-x, 1GB) for første gang nå nettopp. Spilte BC2, men ble litt skuffet over FPS-en, men jeg lurer på om det har noe med at jeg har en dualcore CPU (C2D E8400 @3GHz).

 

Edit: Ikke nøyaktig samme skjermkort, mitt har litt lavere minnehastighet (4800MHz vs. 5000MHz) og litt lavere GPU clock (850MHz vs. 900MHz)

 

http://www.dustinhome.no/pd_5010400525.aspx

Endret av GSP<3
Lenke til kommentar

Kommer litt an på strømforsyningen din, men 2 stk HD 5770 1GB i Crossfire leverer faktisk ytelse på høyde med HD 5870. Prisen blir 2400 kroner vs 2900 kroner.

Du mister jo muligheten til å oppgradere i framtiden. Det er vel det eneste minuset.

Det kan man si. Samtidig er det slik at mange brukere, når de først har kjøpt en kraftig løsning for grafikk, kan tillate seg selv å vente gjerne ett, to eller til og med tre år før spill gjerne blir stemplet som 'uspillbare'. Det enten fordi man er nødt til å skru ned innstillingene på lavt, eller at det overhodet ikke fungerer. Overklokking er en liten utsettelse av dette tidspunktet, og kan gjerne gi 5-10 ekstra FPS i diverse spill. Men poenget er at innenfor den tidsrammen, har markedet hatt en fenomenal utvikling. Dersom vi ser tilbake på HD 3000-serien til ATI, så er det greit å spørre seg selv: hadde det virkelig vært aktuelt å sette et HD 5870 i CF sammen med dette? Ville man virkelig fått et stort utbytte av dette? Jeg tror og mener at svaret er nei. Realistisk sett går det mer eller mindre greit å hoppe over en enkelt generasjon når du først har kjøpt en kraftig variant av den nåværende generasjonen. Og da faller dette argumentet med 'fremtidsrettet' helt bort. Sier ikke at det gjelder for alle, men at det i det minste er et økonomisk fornuftig valg. Og da har i hvert fall ikke jeg funnet flere innvendinger for å gå veien om Crossfire, dersom dette gir bestenotering på ytelse kontra pris.:)

Lenke til kommentar

Dette er vel strengt tatt bare nødvendig for de som kjører 2560x1600 oppløsning på 30" skjermen sin. Eller nødvendig og nødvendig, fru Blom. Et enkelt HD 5870 vil fortsatt gi god ytelse i de aller fleste spill. Det er etter min mening mest skrytefaktor, fordi jeg som sagt tidligere har større tro på rutinert utbytting av alle skjermkort når de en dag i fremtiden kommer til kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...