Gå til innhold

Noen som vil være med å utvikle et multiplayer javaspill??


Anbefalte innlegg

Hei, lurer på om noen er med på å mekke et kvalitets spill i java.. dette skal være bra, og ikke ha preg av å være lagd i en fei. Snakker om polering og ferdigstillelse.

 

Spillet skal være morsomt, ferdighetskrevende og vanedannende. Være flerspiller basert med rankings, poeng osv.

 

Har laget et par spill i java som er gått tapt dessverre. Har en del (3-4 år) erfaring med spillprogrammering og dette er noe jeg liker å bedrive fritiden med. Hadde vært kult å satt høye mål og så jobbe mot dem.

 

Av spilltype tenker jeg på no action-pakka saker. Med maps i bomberman, mario stil. Ikke 3d, men ha pen grafikk for det. Dette prosjektet trenger så mange som mulig, men man skal ha noe erfaring fra lignende ting. Programmerere, grafikere og spill entusiaster med gode hint om kule spill. Husker jeg spilte endel skikkelige morsomme spill på Amiga 500 som må kunne overføres til en applet e.l. Men husker ikke hva dem heter. Java har ganske raske nok grafikk prosedyrer på pixel level for å levere rask, action pakka 2d.

 

Svar på tråden hvis dette kunne hørtes interessant ut. :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg er med jeg. Er nettopp ferdig utdannet med hovedfag i programmering så dette skal nok gå bra :)

Men jeg syns vi bør lage til mobil istedet. Kanskje vi kan tjene litt penger på prosjektet ;)

 

Micro edition er nokså nytt og veldig interessant.

Lenke til kommentar

Joa.. java ME virker interessant det.

 

Men noen som veit hvordan det funker ? Jeg mener aa huske at man maatte lage en egen versjon for hver mobiltelefon. Dette virker jo logisk sett med at hver mobil har veldig forskellige egenskaper mht cpu,minne,display osv. Husker jeg lasta ned en 3410 SDK fra nokias utviklingssider.

 

Uansett saa hoeres det interessant ut aa lage no paa ME plattformen.

Lenke til kommentar

Jeg har akurat begynnt aa lere meg Java se, saa jeg kan ikke hjelpe til med programmeringen, beklager.

 

Men tenkte jeg kunne komme med et forslag fra C64. Da jeg for orten aar siden spilte C64, saa husker jeg veldig godt et spill som jeg likte, Commaqnder eller om det var Commandos II, et eller annet i den duren.

 

Spillet gikk ut paa at du var en soldat som skulle skyte alt sammen, noen ganger kjorte du i en jeep og andre ganger var du stasjonert paa en plass. De gangene da du var stasjonert paa en plass saa var du paa bunnen av skjermen og der du skulle skyte var lenger ivekk fra deg (i toppen av skjermen). Et multi player spill av denne typemn kan jo lages uten noe problemer vil jeg anslaa.

 

hver multi-spiller som deltar i spillet vil se seg selv i bunnen av skjermen, mens du vil se motstanderen i toppen av skjermen, saa er det bare aa skyte hverandre ned. De gangene det skal kjores en jeep saa kan man ha kapplop om hvem som kan skyte mest eller skyte paa hverandres jeep.

 

Det finnes et hav av muligheter til aa lage b ra 2D spill i java.

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar
Men hvordan funker nettverks-programmeringen når det kommer til mobiltelefoner? Brukes en egen protokoll, eller kan man bruke TCP/IP der også? (er ikke så inni mobil-teknologi :p)

 

Hvis du skal spille to player via mobil kan du enten bruke infrarød eller blåtann (bluetooth). Begge er trådløs data overføring.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Om du ønsker multiplayer med mobil, som ikke skal være blåtann eller IR, så må du bruke tcpip, og du har ikke mulighet til å gjøre push. Som i praksis betyr at mobiltelefonen må spørre serveren hver gang den vil ha data fra motspillerne. Og det må gå over tcpip. Noe som automatisk utelukker spill hvor man må ha rask responstid.

Lenke til kommentar

Nei, ser ikke ut som om noen er så veeeldig keene.. Tror noen må trekke lasset her så kan andre bare henge seg på senere. Hørtes veldig interessant ut det med Java ME, men jeg, som starta tråden :woot:, tenkte først og fremst på et nettbasert multiplayer spill som foregår gjennom en applet. Hvis noen har gode kunnskaper på JavaEE så er det bra, fordi jeg tror det er lett å implementere en spillserver gjennom å bruke et JavaEE server grensesnitt. Holder for øyeblikket med på å lese java2 ee forresten.

 

Men hvis noen kunne satt opp en gratis webside ell forum, blir kanskje litt mye men, så tror jeg fort ting kunne balla seg på her.. er det ikke noen sånne forumer der man kan lage sin egen "krok" ell no på en eller annen opensource site ?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har funnet en side som hoster utviklingsprosjekter, www.sourceforge.net.

Men for å få en "krok" her trenger jeg må man beskrive prosjektet i detalj. Også lurt å ha en liste med personer som vil være innvolvert.

 

Setter nå opp noen valg for spill som er innenfor rekkevidde:

1. nettverksbasert spill der man spiller mot andre gjennom en applet.

2. Appletbasert en-spiller der utfordringen ligger i å lage et godt gameplay med bra grafikk og morsomt og utfordrende gameplay.

3. kom med forslag, men tror det er lurt å droppe j2me i første omgang. veit ikke men har selv liten erfaring med ME, hvis noen er guru her så kunne det sikkert gått an.

4. kom med flere forslag.

 

Skriv inn og la oss vite hvis dere er interesserte? alle som har lyst til å bidra mye og de som tror dem kommer til bare å kommentere/komme med ideer må også skrive at dem er interessert på denne tråden.

 

Lar denne tråden "leve" en uke ell no og så ser jeg hvor mange som er med. Er ingen med så kan vi like godt droppe hele greia. Men det ser ut som folk er litt engasjert og dette er noe som kun skal være moro og lærerikt. :woot:

 

piiiis fra hogamaster

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...