Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan få tilgang til låst d-link router?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Trykk på START+R og skriv inn "CMD". I kommandolinja som popper frem skriver du så "ipconfig /all" og poster det som kommer frem her på forumet. ;)

Lenke til kommentar

Du hacker ikke :p

 

Skal man ha tilgang til en Dlink bruker man den standar 192.168.0.1 eller 192.168.1.1 i browseren for å komme videre til innloggingen til routeren...

 

Standard her er brukernavn: admin passord: admin

 

så kommer man inn, med mindre passord/brukernavn er endret, noe jeg regner med.

 

Men nok om det.. Det er vel en grunn til at faren din har blokket enkelte sider.. nettopp for at du eller andre ikke skal inn på de.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Hvis faren din har satt opp regler på selve routeren, er det ikke verre enn å resette den.

 

Se på baksiden av routeren etter et lite hull, stikk inn tuppen av en penn og hold den der i noen sekunder.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Hvis faren din har satt opp regler på selve routeren, er det ikke verre enn å resette den.

 

Se på baksiden av routeren etter et lite hull, stikk inn tuppen av en penn og hold den der i noen sekunder.

 

Det testet jeg da jeg hadde en Dlink dir 615, og det resatte ikke annet en power og tilbakestilte brukernavn og passord..

 

Men om den tilbakestiller PW så er det jo ikke noe stress å gå inn på interfacen og endre settings der..

 

Ellers så kan noen routere lures ved å bruke sider som proxy.com og slikt

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Det aller første som kom opp når jeg skrev inn det som sto i posten min over, var "Default admin username: Admin. Default admin password: <blank> ".

 

Jeg stiller derfor spørsmål med dine kunnskaper om generell søking etter informasjon på internett. Hvis faren din har byttet passord må du resette routeren - noe som allerede er nevnt flere ganger. Hvordan du resetter routeren din skikkelig kan du søke opp på internett, selv om jeg tviler på at du klarer å søke etter noe som helst.

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Hvis det er en Dlink 615 og du resetter denne så VIL passordet være:

bruker = admin

passord = (blankt passord)

 

Det eneste unntaket vil være om ruteren ble flashet med DD-WRT (hvis faren din er passelig nerd med andre ord) - da kan det være:

bruker = root

passord = admin

 

Passordene kan ikke overleve en reset, så om passordene ble endret eller ikke har ingenting å si.

 

Det sagt - det er en dårlig vei å takle problemet på. Prøv å komme til enighet i stedetfor. Å snike bak ryggen på folk du bor sammen med skaper bare fiendtlighet og eskalering. Om din far er teknisk godt nok annlagt til å kunne legge inn sideblokkeringer i ruteren på egenhånd så er han sansynligvis også oppegående nok til å se ruteren har blitt resatt før eller siden også...

 

-Stigma

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...