Gå til innhold

Kjøper 550D i morgen. Hvilket minnekort?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du skal bruke kameraet mye til video tror jeg at det er en fordel med så raskt kort som mulig. (rett meg om jeg har feil, anyone?). Det samme gjelder lange bildeserier (her får jeg omtrent ett bilde mer i sekundet, sammenlignet med billigere minnekort)

 

Jeg har selv et Sandisk Extreme III (class 6) til mitt Nikon d90, og merker liten/ingen forskjell fra andre minnekort i daglig bruk.

 

Min konklusjon er egentlig: du trenger skjelden et class6-minnekort, men det kan komme godt med i noen situasjoner.

Endret av kau
Lenke til kommentar

Akkurat det lurer jeg også på :)

 

Kan noen teste ved å filme med et eos 550d i full hd om det er nok med et klasse 6 minne kort eller går det fint med klasse 4 , må jeg helt opp til klasse 10 kanskje , det bør ikke hakke når en filmer i full hd .

 

testen bør da gjøres i full hd med ios 1600 helst :!:

 

noen som har dette kamera som kan hjelpe oss ut

Lenke til kommentar

Akkurat det lurer jeg også på :)

 

Kan noen teste ved å filme med et eos 550d i full hd om det er nok med et klasse 6 minne kort eller går det fint med klasse 4 , må jeg helt opp til klasse 10 kanskje , det bør ikke hakke når en filmer i full hd .

 

testen bør da gjøres i full hd med ios 1600 helst :!:

 

noen som har dette kamera som kan hjelpe oss ut

 

veit ikke om dette blir rett, men her tester han 2 forsjellige minnekort. både med video og for å ta bilder.

 

Endret av tomme86
Lenke til kommentar

Bruksanvisningen til GF-1 sier at 720p på høyeste kvalitet er ca. 17Mb/s. Ds. det er maks på GF-1, 24b/s er vel absolutt mak for AVCHD ...

 

Class 4 blir for tregt, må ha class 6 for at det skal bli bra. Tror nok det samme gjelder 550D.

 

17 megaBIT/s ja, det blir ca 2.1 megaBYTE/s.

 

Canon 7d/550D har derimot rundt 44 megaBIT / 5.5megaBYTE videostrøm på full pupp.

Finnes hvertfall ikke noe CF-kort som er for tregt for 7D på video :)

så over 6 megabyte per sekund og du er safe på video.

Lenke til kommentar

Blir nok dette http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=104357

 

Sandisk Secure Digital Extreme III 16B SDHC/30 mb/sek

 

Sandisk Secure Digital Extreme III SDHC 16GB

 

 

Extreme-kortene er beregnet på profesjonelle fotografer som krever et hurtig kort som tåler harde påkjenninger. 10 års garanti. Skrive/lesehastighet: 30 mb/sek. Fungerer i extreme værforhold; -25 til +85 grader. SanDisk Extreme III leveres med Rescue Pro programvare som kan gjenskape ødelagte og slettede bilder

Lenke til kommentar

Blir nok dette http://www.fotovideo.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=104357

 

Sandisk Secure Digital Extreme III 16B SDHC/30 mb/sek

 

Sandisk Secure Digital Extreme III SDHC 16GB

 

 

Extreme-kortene er beregnet på profesjonelle fotografer som krever et hurtig kort som tåler harde påkjenninger. 10 års garanti. Skrive/lesehastighet: 30 mb/sek. Fungerer i extreme værforhold; -25 til +85 grader. SanDisk Extreme III leveres med Rescue Pro programvare som kan gjenskape ødelagte og slettede bilder

 

 

Hvorfor ikke kjøpe et slikt da? Det er jo lite å spare, sammenlignet med hva du får for pengene... Vil også tro det er viktigere med kjapt minne kort i forhold til seriebildefunksjon i raw format enn i forhold til HD-video.

 

Det er jo også meget greit å ha et kort som tåler bruk, og Rescue Pro og 10 års garanti vill jeg påstå er vert noen hundrelapper...

 

NB: Skal selv kjøpe samme kamera og kommer til å gå for extreme III.

 

-ED-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...