Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skjulte feil etter krasj? Hva skal man forsøke å se etter?


Anbefalte innlegg

Har veldig dårlig råd og ser etter en billig bil. Har biler med såpass store kollisjonsskader som dette ofte fått noe skumle feil av noe slag? Hva er det man bør se etter?

 

51_-254679995.jpg

51_-904924250.jpg

 

Ikke relatert til bilen over, er det lov å kjøre med bil som har mistet støtfanger(e)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kollisjonssikkerheten blir ihvertfall BETRAKTELIG svekket. Hvis den har ødelagt/deformert ramme kan den feks knekke(om man kjører i en hump)

Vanskelig å si noe eksakt hva som kan skje da, men er slik bil er farlig, både for deg og andre trafikkanter.

Lenke til kommentar

Kjøpte en bil som så ut som det der.. En bil som hadde brutt vikeplikten og kjørt rett inn i siden på bilen. Forrige ble så skremt av det at hun sluttet å kjøre bil. Forsikringselskapet ga henne valget mellom å kondemnere den og gi henne 25'000 eller la hun beholde den og gi henne 18'000. Hun valgte det siste og solgte den til meg for 13'000. Måtte kjøre den svært forsiktig hjem fordi hjulet gikk nedi hjulbuen om det var en liten hump. Fikk en biloppretter nedi gata til å fikse dette for meg for rundt 8000. Han brukte 3-4 dager og da hadde han kjøpt nye deler fra huggern, sveisa og lakka. Den ser ut som ny! Knirker litt ved kjøring av og til i høyere hastigheter, men har gått 10'000 uten noe problem så lenge jeg har hatt den.

 

Så ikke vær redd. Bare få noen flinke til å gjøre jobben. Sånn som den ser ut er jeg usikker på om politiet eller vegvesenet lar deg passere.

Lenke til kommentar

Bryr meg ikke noe særlig om trafikksikkerhet, så lenge den er kjørbar helst også i høy hastighet.

 

Har ikke råd til å få noen til å fikse. Er kanskje risiko for å bli stoppet av politiet og beordret kontroll og sånn og da blir det jo fort penger i dass.

Lenke til kommentar

Trafikksikkerhet er noe du bør bry deg om. Greit nok at du ikke er redd for å bli skadet, men du er ikke den eneste i trafikken.

Fordelen med en svekket bil er at den oftest blir en del mykere, så den tar mer skade og motparten tar mindre. I hvert fall så lenge føreren har en slik instilling.

Lenke til kommentar

Se om du ser sprekker i tettestoffet som ofte ligger i plateskøyter inne i stolpen vist en bil er skadet sånn som det der. Vil tro at en såpass skadet bil har fått stolpen trødd litt inn.

 

Se helst etter biler som er truffet midt på døra, mindre sjangs for at selve ramma skal være skadet. Tar forbehold på dette, mange faktorer som spiller inn.

 

Er ikke lov til å kjøre uten fangere, knuste lykter eller andre ting som kan være til fare vist du treffer myke traffikanter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...