Gå til innhold

Ubuntu 10.04 - Radeon HD5770 - Screen Tearing

Anbefalte innlegg

Skrevet

Opplever screen tearing ved avspilling av videomateriale og håper at noen vet råd.

Jeg bruker amd ati's proprietære drivere da det er de eneste som fungerer for kortet mitt i lucid.

Ting jeg har prøvd:

Catalyst control center>

Wait for vertical refresh - Always on

Enable/Disable Catalyst A.I

CompizConfig>

Unredirect Fullscreen Windows - yes

Sync to Vblank - yes

Har søkt google men finner ingenting jeg kan prøve utover dette. Setter pris på innspill.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Visual Effect står på "none" ved default. Takk for forsøket tho.

Er det virkelig ingen andre her som har opplevd screen tearing med ATI kort? Skulle tro dette var et vanlig problem blant de som har linux/ati.. Gi lyd!

Skrevet

Ja, jeg har satt vlc til å bruke open GL. Men det er på ingen måte optimalt, og utover vlc oppleves tearing i det mesta fra youtube til jovial, hverdagslig desktop bruk.

Skrevet

Screen tearing kommer i hovedsak av at pcen rendrer flere/færre frames enn det som vises frem på skjermen. Hvilken hz har du satt skjermen til? Hva er den laget for å klare?

Skrevet

60hz. Skjermen er designet for, og kjører i, 60hz. Grunnen til at jeg det ble litt rabalder nå er at VLC opengl ikke funker lenger etter at jeg måtte klusse med driverene for upgrade av ubuntu. Nå må windows taes i bruk for noe så grunnleggende som filmtitting og det er noe driit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...