Gå til innhold

Ikke Facebook bruker - greit med Android likevel?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg går å sikler på de nye Android telefonene til HTC, men fokuset er så ekstremt sterkt på at Facebook er godt integrert i sytemet. Hva om man ikke vil ha tilgang til dette i det hele tatt? Går det ann å ikke ha dette som en startskjerm? Android er jo et så åpent system så dette burde jo gå bra... HTC Wildfire som kommer i juni virker meget bra - for en meget rimelig penge :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greia idag er å få solgt skrammelet til de unge, hippe og hyper-sosiale. Stor kjøpe-gruppe med mye penger og lite vett :p

 

Jeg kjøpte nettopp en Spica med TouchWiz. Spica'en var grei, men TouchWiz imponerte ikke. Så jeg la inn HelixLauncher, satte den som default, så nå er hele TouchWiz-greia borte.

 

I tillegg så rootet jeg telefonen, og gikk inn med ADB og slettet både Facebook og MySpace fra operativsystemet. Ikke engang en "factory reset" kan få skrotet tilbake. :cool:

Lenke til kommentar

Hei! Jeg går å sikler på de nye Android telefonene til HTC, men fokuset er så ekstremt sterkt på at Facebook er godt integrert i sytemet. Hva om man ikke vil ha tilgang til dette i det hele tatt? Går det ann å ikke ha dette som en startskjerm? Android er jo et så åpent system så dette burde jo gå bra... HTC Wildfire som kommer i juni virker meget bra - for en meget rimelig penge :D

 

Android mobilene er sterkt integrert mot sosiale nettsteder som facebook og twitter m.fl., men uansett står du fritt til å velge om du vil benytte deg av disse tjenestene. Programmer som f.eks FriendStream kan enkelt fjernes fra startskjermen. Det er det som er en av de store fordelene til Android, man har nemlig den friheten til å selv velge ut hvordan startskjermene skal se ut.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke en eneste facebook eller twitter ting på min telefon desktop. Alt sammen er apps du kan flytte og dra eller velge å ikke ha ute i det hele tatt. Det som er så fint med android. Alt kan gjøres som du vil ha det selv.

 

Du kan flytte ikoner rundt, velge hvilke programmer og apps som skal være på desktop. Og du har 7 desktops å scrolle mellom.

 

Jeg har f.eks. de mest brukte programmene på Home-sida, som kamera, SMS, trafikanten, klokke/dato/vær (tar halve skjermen), solitaire, en åpen musikkspiller på neste side, nettleser på en annen side osv.

Bruker hverken mail eller andre sosiale tulleting på telefonen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Du trenger absolutt ikke ha Facebook for å få noe ut av en telefon med Android, det er jeg levende bevis på! ;)

 

Du trenger heller ikke ha Twitter eller noe lignende heller, men det gjør det mye enklere og morsommere å bruke Twitter (appen «Twicca» anbefales etter omfattende testing).

 

Man merker også veldig godt at Android er åpent, masse gratis og opensource apps (du har f.eks. Trafikanten-appen som er laget av en bruker her på forumet som jeg stadig for mail om nye betaversjoner til) og du kan bytte ut alle «standard-apps» som Home (skrivebordet), Browser, Sms osv.

Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke "facern" eller noe annet heller. Når du slår på tlf første gang spør de etter mailadressen og facebook-login og slikt, men du kan bare kansellere det. Og fjerne applikasjonene som har med det å gjøre.

 

Du kan forresten laste inn forskjellige profiler, ligger masse på telefonen default, der desktop er "optimalisert" for forskjellige typer bruk.

Det er en som er helt tom. Men det letteste er å bare bruke en vanlig og fjerne det man ikke trenger.

Lenke til kommentar

Det jeg kanskje glemte å nevne er at det er en fordel om du liker diverse Google-tjenster, som Gmail og Calendar, for disse synkroniserer veldig smertefritt med telefonen (inklusiv kontakter med tlfnr i Gmail). Finnes alternativer her også, som jeg ikke har prøvd, men tror ikke de er like sømløse som de som er «innebygget».

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...