Gå til innhold

Bygge stasjonær PC. Gaming, relativt stillegående, ikke OC.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

takk igjen for gode tips siindre :thumbup:

virket som en veldig fin kjøler.

 

Optisk drev? noen tips?

Er det noe jeg nå mangler? eller har jeg alt jeg trenger for å bestille?

 

Samsung er trygt å gå for, bare pass på at du får med SATA. Så slipper du og ha en stor og feit IDE kabel som er i veien. Du har vel alt du trenger for å bestille nå. Kabinett, hovedkort, cpu, ram, gpu, cpu kjøler, psu og dvd brenner. Evt kan du slenge med en noctua eller papst vifte som er veldig lave og fine. Er det Fractal Design R2 du går for? Husker ikke om det er viftekontroll på den, i så fall er det noe du kan vurdere. En billig greier med 3-4 kanaler koster ikke mer enn 300kr.

 

Av tilleggsutstyr er det mus/tastatur og evt headset/høytalere. Også operativsystem selvfølgelig, om du har det fra før av eller "tryller" det frem.

Endret av siindre
Lenke til kommentar

Hvorfor betale så mye ekstra for mer støy og dårligere kjøling? :ermm:

 

Sikter du til H50 eller NH-D14?

 

Det var h50 jeg tenkte på. Det skal sies at testen er litt uretferdig for h50 da den i et varmere kabinett ville kommet bedre ut. Den er jo mindre påvirket av varme fra skjermkortet osv.

 

Men målingene viser forsåvidt at den ikke kjøler godt nok i forhold til støynivået(hvis man er opptatt av dette). Med pumpen ligger den et godt hakk høyere på desibel målingene enn de større luftkjølerne.

 

Kan forrsten også anbefale Scythe Mugen 2. Med stock vifte (følger bare med en) ligger vel temperaturen 2-4 grader høyere enn feks Noctua dh14, men støynivået er også lavere. Scythe Mugen har mulighet for flere vifter hvis det skulle være nødvendig.

 

Til posten over: det følger med en viftestyring som sitter på baksiden av kabinettet i form av et pci deksel. Med denne kan du justere hastigheten på totalt 3 stk vifter.

Lenke til kommentar

Joda, men personlig syntes jeg det går vel mye penger ut av vinduet ved et så dyrt tastatur, og skjermkort... for bare 100-200kr mer kan du få 5870.. eller så kan du spare 400-500 på et vanlig 5850, kombiner dette med å spare 300kr+ på et annet tastatur, så kan du få en 40GB intel SSD til å legge OS på, noe som vil virkelig gi mer ytelse i systemet

Lenke til kommentar

Jeg vet at den versjonen av 5850 jeg kjøper er dyrere enn ref. modellen, men

saken er at Vapor-X kjølesystemet på den er et av de beste på markedet :)

+ at toxic ver. er fabrikk overklokket.

Skulle jeg valgt 5870 så måtte jeg lagt på minst 500 kr ekstra for å få Vapor-X

kjølingen, og da snakker vi om ganske mange penger...

 

Oj, viste ikke at G110 kosta så mye :o hadde glemt å se på prisen på den..

Tips til annet tastatur?

 

SSD disk har jeg tenkt til å kjøpe uansett - om et par genrasjoner.

Synes ikke GB/pris forholdet er lavt nok enda.

Lenke til kommentar

Jeg ville bare nevne at hvis du studerer på universitet eller høyskole så kan du lage en studentkonto på dustin.no. Det er mulig du kan få noen kroner rabatt på noen av produktene (du ser rabattprisen når du er logget inn med studentkontoen) og det er også gratis frakt for studenter som bruker over 2000kr. Du lager studentkonto ved å registrere deg her. Husk at du må bruke mailadressen din som du fikk fra høyskolen/universitetet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...