Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Fritatt fra muntlig eksamen pga begravelse?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg går vg1 elektro nå, og 7.06 får jeg vite om jeg kommer opp i muntlig eksamen(matte eller naturfag). Da har jeg eksamen den 9.06?

 

MEN: Den 8.6 skal jeg i begravelsen til en nær slektning og lurer på om jeg får fritakelse pga begravelsen. Begravelsen fåregår ikke i nærheten av mitt hjem eller min skole, så må kjøre noen timer med bil og syns det kan bli veldig hektisk å kjøre fram og tilbake.

 

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du får fritak så risikerer du å måtte vente et helt år for å ta den opp i gjen.

Er i alle fall en del slike problemer med skriftlig. Om du går VG1 kan vel dette være problematisk ifm. eventuell læreplass?

 

Snakk med rådgiveren din på skolen. Hun/han kan hente info fra de riktige instansene og gi et mye bedre svar enn noen av oss.

Endret av radivx
Lenke til kommentar

Ja, mente som å slippe muntlig eksamen(er jo ikke sikkert jeg kommer opp heller). Men ska gjøre som radivx sier og snakke med rådgivern på skolen.

 

EDIT:

Det må da være mulig og få byttet dato? Ring eksamenskontoret og forklar situasjonen.

Skal spørre rådgiver om det er mulig :)

Endret av stiff-leet
Lenke til kommentar

Jeg kan aldri tenke meg at de bytter dato fordi én elev ikke kan møte. Dette har fylket planlagt i lang tid for å få kabalen til å gå opp med hvem som skal være sensor hvor og når.

 

Edit: Det er jo ikke sikkert at du kommer opp i det hele tatt. Da jeg gikk elektro kom ikke noen av oss opp (to klasser), så ikke ta sorgene på forskudd. Spesielt i matte burde du dog uansett være så godt som klar før du får vite om du kommer opp.

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...