Gå til innhold

Har en spillide ferdig på planstadiet.


Gjest Slettet+513

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+513

(Stadig oppdatert)

 

Kommer ikke til å nevne alt men litt. Beklager eventuele skrivefeil.. Pga en mild dysleksi.

 

Jobber selv med ett Indie prosjekt som kanskje eller ikke blir noe av ennå.

 

Foreløpig navn på prosjektet mitt er Blackhole. Det er veldig Indie foreløpig om jeg i det hele tatt får startet på dette.

 

Det handler i prinsippet om at man starter som en menig på en ganske stort cruiser class romskip hvor man må jobbe i ulike poster det kommer ann på hva man velger av yrke fra starten av. Et slags mini-Rom RPG med sandkassefokus og multiplayer hvor verden er dynamisk. Senere i spillet kan man bli kaptein og om man virkelig er god kan man bli Admiral med opptil tre skip under seg.

 

Noe av spillet foregår ombord på skipet eller i boarding parties om man vil ta over fiendeskipet for enten å selge det til skrap-pris eller kjøpe nye oppgraderinger til sitt eget skip eller det kaprede fra alien merchants. fysisk sett er det første skipet man får kommandere det første man jobber seg opp på.

 

Punkter jeg har planer om i spillet om jeg i det hle tatt får prosjektet jeg har skrevet i gang.

 

- Alle skip blir ødeleggbare men ødeleggelsene er reparerbare om man trekker seg tilbake.

- Hvert eneste skip blir designet med PhysX i tankene. (hver eneste vegg kan sprenges vekk for å drepe fientlig crew hvis skjoldene er nede)

- Forseglingsdører vil automatisk lukke og stenge seksjoner som det har blitt hull i. (Mannskepet blir ikke tatt hensyn til om de ikke er raske nok)

- Life support fail vil kvele crewet sakte men sikkert med mindre de rekker frem til space suit rommet. -50 panalty til jobbehastighet.

- Tilfeldige hendelser som at man må utforske kraftige og mysteiske fenomener eller ett mystisk tomt alien skip som kanskje er drivende i rommet eller skutt i filler for å finne enten bonuser eller noe fælt.

- Kommandoen over skipet og romkampene vil være veldig inspirert av Battlestar galactica og Stargate universe.

- Alle i crewet ditt kan være team av NPC eller multiplayer kamerater (Fra 32 til 64 spillere på hvert skip med noen nødvendige NPC).

- Rang er alt i dette spillet og trosser man kapteinen keller overorndet kan man enten bli nedgradert i rang eller sperret inne i briggen.

- Myrder du andre spillere på ditt lag blir det luftlåsen på deg eller stort tap av XP og du må starte helt på nytt på ett nytt skip styrt av NPC eller en annen spiller. (Tvangskutt ut av en livbåt)

- Grafikken blir fotobasert så det nytter ikke med en 5 år gammel pc.

- Dør man så må man vente til en medic henter deg, medicene kan ikke drepes fordi de er hologrammer.

- Dør du ute i rommet vil du automatisk på et mystisk vis bli plukket opp av veldig avanserte aliens som gjenoppliver deg og de kan sende søkesignal tilbake til moderksipet ditt eller begynne på ett annet skip.

- Ingen lasere i spillet men gode gammeldagse kuler og kannoner.

- Ingen lyd ute i verdensrommet, så man er avhengig av sensorene. Men man kan høre egen ildgivning inne i skipet og treff på skipet ditt.

- Det blir ikke ett rent slatespill da kapteinen kan ty til bytter av ressurser mot sammarbeid eller allienser med andre fraksjoner.

- Alle kuler teller, blir man truffet i skulderen må man stanse blødningen. I hodet så må man gjennopplives i sickbay. Er man i fillebiter blir man rekonstruert. Men det tar sin tid og dette for at spillere i dette spillet faktisk skal føle frykt for å dø for mye ettersom om hvis det skjer 10 ganger så er det game over. blir skipet ødelagt er det også game over med en gang.

- Skipene vil selvsagt tåle ganske mye og hver seksjon har sin egen health bar i form av en visuel plantegning av selveskipet. Der grønne deler signaliserer normalitet, blått viser oppgraderte seksjoner, gult viser seksjoner som er inntakte men uten lifesupport eller veldig skadet, grå soner er blast doors som blir gule om de stenges.

- Bare teknikkere kan reparere seksjoner eller override låser.

- Tanken bak spillet er å gi sci fi fans en evigvarende tv serie lignende underholdning.

- Vil være i vårt univers men basert på teknolgi som er sannsynlig.

- Måter man på ett sort hull kan skipet bli revet i filler bit for bit i event-horizon om man ikke har teknologisk gode nok motorer.

- Markhull vil dukke opp tilfeldig.

- For å opprettholde skipet må man finne Helium3 eller Uran på planeter for brennstoff. Mer moderne fraksjoner vil ha brenstoff basert på fusjon de tidligere må næye seg med atomreaktorer.

- Kapteinen kan velge navnet til skipet men det kan ikke endres mer enn en gang for å ikke skape forvirring for motstandere.

- Mutany kan bare skje om minst 50% av crewet er misfornøyd med styret ditt. Det er da lederen av opprøret som blir ny kaptein men all rangordning forsvinner og etter at den gamle kapteinen er drept eller låst inne i fengsel på skipet eller kastet i en livbåt. Da vil det automatisk komme en bounty på skipet ditt som kan være fristende for en del pirater og alien pirater som herjer i rommet. Tidligere Allierte skip som er NPC og andre jordiske skip NPC vil også åpne ild mot skipet. Så dette lønner seg ganske dårlig etterhvert da viktig NPC crew kan få så dårlig moral at de skyter seg selv eller stikker i en livbåt til en av fiendene dine og søker asyl.

 

 

I prinippet er programmering det vanskeligste og for å få gjennomført ideen må man nok ha en stor utvikler i ryggen som feks Dice eller Bioware. For hver eneste del i spillet skal være autentisk og fysikk basert og ødeleggbart. (utenom sorte hull selvfølgelig)

Nøkkelpunkter:

 

- Veldig stort fokus på at man ikek skal bli lei spillet og spillbarhet samt respillbarhet.

- Multiplayerspill med singleplayer elementer.

- Rang og kommando er avgjørende for suksess.

- Det meste kan ødelegges og reparers igjen.

- Heftig Jobbmiljø innad i skipene.

- Kjøres på offentlige servere med opptil 512 virkelige spillereog med NPCene som utgjør flere hundre individer per skip blir det mange

- Minimum 5 Megabit linje

- ATI 4xxx eller GTX 2XX

- Realisme og stressende situasjoner som pumper adrenalin og gir deg nerver.

- Blir man ifisert av ett zombie virus på oppdrag kan man smitte andre NPC og spillere. - Eneste kur er å stjele kuren fra en svært gal professor med sine egne ruskete oppfinnelser. Astroiden hans er som ett fort. De fleste andre skip med sensorer vil angripe om de ser at skipet ditt er infisert.

- Infiserer du andre skip blir crewet ditt belønnet med at det er flere med samme problemet. Noe av crewet (NPC) vil derimot bli så syke at de vil angripe andre i skipet som er spillere om de ikke puttes av dage.

- Spillet skal være veldig underholdene

- Grafikken vil bli PC hovedsaklig.

- Lage nye fraksjoner og gjøre krav på solsystemer, etablere mines og vituele kolonier som etterhvert man blir belønnet med mer erfarne NPC eller bedre brennstoff.

- Du kan etablere romstasjoner som kan reparer skipet ditt veldig raskt med roboter om du har 100% kontroll over ett solsystem.

- XP gjør at du kan få tak i bedre utstyr eller oppgraderinger men du blir ikke på noen måte sterkere i helsen.

- Level 50 trengs for å kunne bli Kaptein på ditt eget skip. Level 100 vil gjøre deg til admiral med opptil 2-3 skip. Level 200 vil gjøre deg til egen hersker og kan bli diktator over ett solsystem og armadan din kan bestå av opptil 5 skip.

- Ingen månedbetaling og tilatt med private servere.

menville nok kommet noen store DLC. (Det vil ikke bare bli småting men store ting som man får ideer til etter spillet er laget. Små DLC vil forhåpentligvis bli helt gratis.

 

 

Det er ett ganske langsiktig prosjekt og jeg tror det ville ta minst 2 år - 4 år selv med en veldig god utvikler. Blir det til at jeg må gjøre alt alene. jeg vet ikke hvor lang tid det ville tatt. eller bare skrinlagt det hele.

 

Blood and gore og andre ufyselige ting ville gjøre spillet minst til Pegi 18 om det ble laget. Basert på CryEngine 3.

 

Tror dere ett slikt spill hadde solgt? tror jeg kommer til å få vanskeligheter med å overtale utviklere til å se på tegningene mine om dere er negative.

 

 

Har visualisert hvordan fotografikken vil ligne,se på bildet. For å visualisere miljøet er det bare å se ett par episoder av battlestar galactica og stargate universe men selve spillet vil selvsagt ikke bryte noen varemerker på noen måte.

 

gpw-200702-49-NASA-ISS007-E-10807-space-sunset-20030721-Pacific-Ocean-large.jpg

black-hole.jpg

 

Bildekilder: Chammorobible.org og Wordpress.com.

 

 

Foreløpig har jeg bare planene i skuffen og noen design jeg ikke er ferdig med. Hobby prosjekt.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som han over meg sier, det høres veldig lovende ut ;)

 

Tror utviklerne vil se på ideen uten tvil og ja, tror dette vil selge godt hvis det blir cryengine, og alt blir som du sier her.

 

 

Ang. denne zombie greia så tror jeg det burde være slik at man kunne lage kuren selv eller lage noe som kurerte personen som får det med en hvis STOR sum av penger siden denne profesoren har et fort av et skip så vil det ta lang tid og ta han og da vil det kanskje ta litt for lang tid og ta han og hele skipet blir tatt pga denne zombie greia.

 

Men ellers tviler jeg ikke på at spillet vil selge og at utviklerne vil se på spillet.

Lenke til kommentar

Det høres interessant ut, men problemet er at det en altfor lett å få en idé man ikke har sjanse å gjennomføre. Hvem som helst kan få en bra id. Selv har jeg flere spillideer en jeg gidder telle, men hva hjelper det når jeg ikke har noen som kan lage de for meg? Ta noe så enkelt som å skrive bøker. På papiret (hihi) høres det jo enkelt ut, men i realiteten er det ganske vanskelig. Du må ikke bare ha en idé som kan strekkes ut i en historie på 300, 400 sider, men den må i tillegg være interessant hele veien, ha bra karakterer, utvikle karakterene, holde spenningen oppe hele veien, ikke ha logiske brister og så videre. For ikke å snakke om hvor lang tid det vil ta å skrive hele greia. Regn med minst seks måneder for å skrive den, spesielt om det er den første boken du skriver.

 

Nå sier jeg selvsagt ikke at du bare skal glemme ideen din. Tvert imot håper jeg du våger å satse på den. Du sier du jobber med et indie-prosjekt, så jeg ville i første omgang satset fullt på det. Gjør det ferdig, og gjør det bra. Vis at du er seriøst, og at du kan sakene dine. Deretter bør du spre det så mye som mulig, så folk får sett hva du kan. Etter hvert bør du begynne på et nytt indieprosjekt (gjerne noe lignende som denne ideen) og sats enda større enn du gjør med det du holder på med nå. Prøv å rekruter folk til å jobbe sammen med deg, så du kan satse enda større igjen. Det vil ta tid, men alternativet er nok å ikke komme noen vei.

 

Når det er sagt har du en annen mulighet, om en litt vag. Om du snakker om idéen din til en rekke forskjellige folk er det godt mulig noen vil tenke på den og spre den videre. Sannsynligvis vil du ikke bli kreditert for ideen eller ha noen ting du skulle sagt om noen bestemmer seg for å lage den, men den kan bli spill likevel. Jeg tenkte lenge på en et spill alá Gran Theft Auto hvor vi kan bestemme om vi vil være skurk eller politi. En del av byen vil være full bandekrig med gjenger som sloss og politi som prøver å holde orden, mens den andre delen av byen vil være litt mer normalt og fredelig. Etter å ha snakket om den ganske lenge ble spillet APB: All Points Bulletin annonsert. Som er ganske mye GTA, hvor vi kan være skurk eller politi. ;) (jeg har selvsagt ingenting med det spillet å gjøre, men det har mistenkelig mange likhetstrekk med ideen min.)

 

Jeg var en stor fan av Carmageddon og Carmageddon 2 på den tiden, så jeg skrev like greit en mail til utviklerne og gav dem tips hvordan jeg kunne tenkt meg en eventuell oppfølger. Blandt annet mislikte jeg sterkt oppdragene i C2, og de lovet å se om de kunne forbedres. I Carmageddon 3 var oppdragene ganske forskjellig fra før og mye bedre. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Forløpig er det kommet opp i 32 sider. Men ideen min er veldig omfattende så regner med at dette tar lang tid å skrive.

 

Men jeg liker å leve meg inn i ett univers og spesielt å skrive om det.

 

Skal twiste veldig mye. Har lært av erfaring med Spill at det er viktig.

 

Atmosfære, lyd, stemmning, osv må stemme.v

 

Men som du sier det blir noelignende som GTA i verdensrommet men mer RPG/multiplayer historie fokusert og for voksne mennesker.

 

Sammarbeid er det som ektremt viktig, slik at om man bøller vil man bare ødelegge for seg selv.

 

Star Trek Online var faktisk det som fikk meg på ideen for hele det spillet er elendig i forhold til Tv-serien. Har ikke rørt spillet siden utgivelsen for jeg ble kjempeskuffet.

 

Jeg synes Mass Effect 1,2 er en glimrende spillserie og er veldig bra gjennomført. Skal ikke skrive noen etterligning av det for det er allerede godt nok.

 

I min historie skal hver skjerm i romskipene og hver knapp skal ha en mening og være brukbare. En snakkende romskip A.I slik som i Mass effect og Star Trek vil jeg også ha med med en egen peronlighet. Der har jeg litt inspirasjon fra hologramdoktoren fra star trek vayager som blir spillets standard medic. Han skal alltid ha vittige og sære kommentarer.

 

Feks

"Skulle ønske jeg ble mer satt pris på"

"Jeg håper ikke dette er enda ett tilfelle av dummskap"

"Å jeg skjønner, du prøvde å være cowboy igjen"

"Ingen setter pris på arbeidet mitt"

"Du ser ut som en zombie. Jeg beklager, men zombier har ikke medisinske rettigheter i Alliansen"

"Jeg beklager men programmet mitt inkluderer ikke kapring"(Mutany)

"Vil du at jeg skal pusse skoene dine også men jeg holder på?"

 

 

Noen ting jeg har vurdert opp så langt om skipet man skal jobbe på

 

Skipet man skal starte på heter WMCC THOR 1 etter lynguden thor.(World Military Coaliton Cruiser) Med angrepsfregattene Mjølnir 1 og 2 som brukes til bording.

 

Cruiser-klasse av ett skip fullspekket med den aller nyeste teknologien til Alliansen. 4 hydrogenkannoner,16 Auto-kannoner som er bemannbare, 3 Polariserte magnetiske skjold som dekker bakpart, midtpart og forpart, WMC A.i versjon 3.0, Helium3 reaktorer, 4 jager hangarer med 5 store jagere i hver, 2 angrepsfregatter byggd inn i skroget for kapring av andre skip, stort maskinrom, 10 hologrammrom for kamptrening, stort sykerom, 60 nødbarrierer for skadekontroll, 25 livbåter med plass for 4 i hver, mannskap på 1 Kaptein, 1 vise kaptein, 8 Offiserer, 50 marinejegere hvorpå 10 er livvakter.4 marineoffiserer, 20 jagerpiloter, 2 fregattpiloter, 10 maskinrom mekkanikere, 20 kannonladere/logistikk personell med pistoltrening,15 skadekontrollmekanikkere, 1 kokk, 1 moral offiser som leser opp dagens nytt over høytalerne. Til slutt 10 vedlikeholdsroboter, 12 leger og veldig arrogant feltlege som også er overlege.

 

(Grunnen til at det er mindre livbåter enn mannskap er at man allerede har regnet med at det går mot en enveisbilett og alle er frivillige)

 

Alle menneskelige spillere på hvert skip vil være Offiserene, kapteinen, vise kaptein, besøkende, haikere, marineoffiserer, andre er NPC. NPCer vil ertatte en fraværende spiller.

 

Alle vil starte som en menig gjennom den første delen der NPC vil styre skipet.

 

Nåværende besetning 145 + 10 roboter + ett arrogant hologram + AI 3.0

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Skal være ganske snåle typer med. Setter tråden som løst da dette kommer til å ta lang tid.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+513

Godt nytt, har bestemt meg for å i første omgamg gjøre Blackhole til en Mod til Crysis 2 PC.

 

Jeg tror man kan få til mye med CryEngine 3 og Sandbox 3.

 

Jeg vil samle ett team som vil begynne på dette med en gang Crysis 2 er sluppet til PC.

 

Siden det i første omgang blir en Mod er det selvfølgelig også gratis. Håpet er selvfølgelig at utviklere vil legge merke til konseptet i spillet.

 

Spillområdet vil bli et enormt farlig univers dermed må man regne med at modden vil ta litt plass.

 

 

Her er teknologien jeg vil benytte meg av.

 

-----------------------------------------------------------------------------------

 

 

The engine features many advanced graphical, physical, and animation technologies, as well as many gameplay enhancements.

 

CryEngine 3 supports Direct3D 11.

 

 

Simultaneous WYSIWYP on all platforms in Sandbox editor

"Hot-update" for all platforms in Sandbox editor

Flow graph

Integrated vegetation & terrain cover generation system

Real time soft particle system & integrated FX editor

Road & river tools

Vehicle creator

Multi-core support

Real time dynamic global illumination

Deferred lighting

Natural lighting & dynamic soft shadows

Volumetric, layer & view distance fogging

Normal maps & parallax occlusion maps

Screen Space Ambient Occlusion

"Uber Shader" technology

Eye adaptation & high dynamic range(HDR) lighting

Motion blur & depth of field

Character animation system

Character individualisation system

Parametric skeletal animation

Procedural motion warping & IK solutions

Facial animation editor

Subsurface scattering

AI editing system (Får dem til å gjøre det jeg vil)

Dynamic pathfinding (AI soldater følger deg i kamp/ utfører oppgaver)

Automated navigation mesh generation (Gir god AI support)

Natural world effects (Planet overflater)

CGI quality time of day system (Nærliggende Stjerner vil skinne gjennom vinduer i skipene)

High quality 3D water (Feks Lekke rør)

Dynamic volumetric light beams & light shaft effects

Streaming environments (Universet utenfor)

Integrated multi-threaded physics engine (feks rekylen til kannonene på skipene)

Interactive & destructible environment (Store deler av spillet)

Deformables and soft body physics (feks Zombier)

Rope physics

Performance analysis tools

Sandbox development layers

PolyBump

Offline rendering

Resource compiler

Data-driven sound system

In-game mixing & profiling

Dynamic sounds & interactive music

Environmental audio

High Speed Texture Rendering

Key frame-accurate sounds in animations

Sound moods

----------------------------------------------

Mye av modden vil være dynamisk og man vil få følelsen av lost in space og det å være undertallig mot sær aggresive aliens.

 

Opplevelsen vil være annerledes hver gang man starter på nytt og hele greia med modden er at du skal føle at du er med i en TV serie som kan sammenlignes med Stargate Universe eller Star Trek Voyager. Men du kan selv bestemem om du skal forhandle med de fremmede eller knuse dem. Eventuelt kapre skipene dems og selge det på svartebørsen.

 

Det finns ikke lyd i verdenrommet men om man befinner seg ombord i et skip kan man vel bli øredøv. Vil fokusere på realisme og litt kunstneriske friheter.

Når det gjelder zombie greia vil de være ganske trege og kun smitte deg med bitt. Utrolig nok starter utbruddet i en bio labb.

 

Edit: Må på forhånd advare de med svakere pcer da vi vil prøve å rende det meste av det som skjer i skipet realtime.

 

 

 

 

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Det er meningen at spillet skal være heavy. :whistle: Det skal skille seg ut fra dagens romspill.

 

UT eller Id er for begrenset.

 

Skal likevel finne en måte til at man får minst 30-40Fps med en HD 5870

 

 

 

 

Grafikken og atmosfæren blir ganske lik den dere kan se på demonstrasjonsvideon av Sandbox 3

 

 

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Hey, synes dette høres veldig spennende ut. Stor fan av Stargate, selv om jeg kun har sett Universe. Liker Scifi, og drømmer om å lage ett spill om kort tid. Si ifra om du trenger hjelp med noe, så kan jeg sikkert hjelpe til, enten om det er noe programmering eller noe mer kreativt.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Gjest Slettet+513

Plassen vil være ledig en stund til. Søker alle søker alle. 

Tilfeldighetene avgjør. Ikke gråt om motoren streiker tre ganger.

 

Dine valg dine muligheter, 2012 om krisen kommer en andre gang. kanskje om konseptet virker blir det fullverdig.

 

----

 

I starten blir nok dette bare en total conversion til Crysis 2 men etterhvert vil jeg at det skal bli ett selvstendig spill om noen fatter interesse. Det selvstendige spillet vil ikke ha noe med eksisterende verk å gjøre.

Essesielt er det en blanding av Star trek Bridge Commander og Star Wars Battlefront gameplay. Men det vil føles mye bedre ut og mystisk. Dine avgjørelser styrer hva som skjer og når det skjer.

 

Ting man møter på blir helt tilfeldig i ett univers som blir tilfeldig generert dermed slipper man å knote i utviklingen og det er bedre for spilleren. Cryengine 3 har ikke begrensning som kan lamme spillet.

 

 

Starter rekruttering neste år.

 

 

stargateuniverseset-1-large-sftv140.jpg

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...